Jazykové kompetence dětí a žáků v mateřských a základních školách
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Jazykové kompetence dětí a žáků v mateřských a základních školách |
Autor: |
Hradilová, Vladimíra
|
Vedoucí: |
Jilčík, Tomáš
|
Abstrakt:
|
Diplomová práce v rovině teoretické se zabývá vymezením termínu jazyk, funkcí řeči a jazyka, komunikací jako procesem dorozumívání, její verbální a nonverbální složkou. Popisuje narušenou komunikační schopnost, její druhy a klinickou logopedii. Obsahuje charakteristiku jednotlivých období dítěte od předškolního věku až po mladší školní věk, popisuje vstup dítěte do školy a jeho úspěšný školní začátek. V neposlední řadě se zabývá vlivem prostředí na rozvoj komunikační schopnosti dítěte, vlivem rodiny jako přirozeného prostředí a školním prostředím a jeho vlivem na žáka. Praktická část verifikuje stanovené hypotézy, průzkum byl proveden dotazníkovou metodou u dětí předškolního věku a dětí mladšího školního věku. Dotazníky byly vyplněny třídními učiteli dětí, kteří s nimi tráví mnoho času ve školském zařízení a mají o dětech potřebné informace. Doplňující dotazníky byly vyplněny rodiči dětí, kteří mají narušenou komunikační schopnost. Hlavním cílem bylo přiblížit vliv prostředí na vývoj jazyka dětí a žáků, dále pak určit narušenou komunikační schopnost u vzorku šetření a do jaké míry má na ní vliv sociokulturního popředí. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/18842
|
Datum:
|
2010-11-30 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Katedra pedagogiky |
Studijní obor:
|
Sociální pedagogika |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
B
25152
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet