dc.contributor.advisor |
Kotyzová, Pavla
|
|
dc.contributor.author |
Ochová, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-11T15:38:30Z |
|
dc.date.available |
2012-03-11T15:38:30Z |
|
dc.date.issued |
2011-09-14 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/18469
|
|
dc.description.abstract |
Předmětem diplomové práce je marketingové naplánování vybudování Pensionu pro seniory v lázeňském středisku Lázně Mšené. V teoretické části jsou objasněny pojmy vztahující se k tématu jako senioři, jejich role ve společnosti a způsob života,spotřebitelské chování seniorů, marketingový proces segmentace,targeting, positioning, marketingový mix, cenová politika, marketing služeb), marketingový výzkum (průzkum trhu, SWOT analýza, analýzy konkurence, marketingové plánování, marketingová komunikace. V praktické části je provedena SWOT analýza, analýza konkurence a legisla-tivní analýza. Stanovena je konkurenční výhoda a doporučení projektu, určen cílový trh. V projektové části je předloženo celkové marketingové naplánování projektu. |
cs |
dc.format |
96 s. |
cs |
dc.format.extent |
3204259 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
senioři
|
cs |
dc.subject |
Lázně Mšené
|
cs |
dc.subject |
marketing
|
cs |
dc.subject |
analýza
|
cs |
dc.subject |
pension pro seniory
|
cs |
dc.subject |
seniors
|
en |
dc.subject |
spa resort Lázně Mšené
|
en |
dc.subject |
marketing
|
en |
dc.subject |
analysis
|
en |
dc.subject |
retirement home
|
en |
dc.title |
Spotřebitelské chování segmentu seniorů - Pension pro seniory |
cs |
dc.title.alternative |
Consumer Behaviour of a the Segment of Senior Citizens - A Senior Home |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šramová, Blandína |
|
dc.date.accepted |
2011-10-10 |
|
dc.description.abstract-translated |
The subject of my diploma work is to evolve a marketing plan of building the retirement home in the spa resort of Lázně Mšené. In the theoretical part, there are certain terms rela-ted to the topic explained such as seniors, their role in the society, their lifestyle, consume-rist behaviour, marketing process (segmentation, targetting, positioning, marketing mix, pricing policy, marketing of services), marketing study (marketing research, SWOT analy-sis, competitors' analyses), marketing planning, marketing communication. In the practical part, I would accomplish the SWOT analysis, competitors' analysis and legislative analysis. I would determine the competitive benefit, project reference and target market. In the project part I would register the complete marketing plan of the project. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communications Studies |
en |
dc.identifier.stag |
22896
|
|
dc.date.assigned |
2011-05-23 |
|
utb.result.grade |
A |
|