Zvíře v reklamě
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Křížek, Zdeněk
|
|
dc.contributor.author |
Faitová, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-11T11:38:12Z |
|
dc.date.available |
2012-03-11T11:38:12Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-26 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/18115
|
|
dc.description.abstract |
Se zvířaty v reklamě se setkáváme poměrně často. Častým jevem je také využití motivu zvířat v logu produktu či firmy. Zvíře, jako každý jiný symbol, v nás vyvolává určité aso-ciace. Firmy, které se rozhodly spojit svoji značku s určitým zvířetem, měly v úmyslu pro-střednictvím tohoto symbolu sdělit něco více o vlastnostech své firmy / produktu. Teoretická část této práce se soustředí na problematiku sémiotiky, symboliky a roli corpo-rate identity v celkové marketingové strategii firem. V praktické části bych ráda formou průzkumu (dotazníkové šetření) zjistila, jak jsou jednotlivá zvířata veřejností chápána, resp. jaký význam jednotlivým zvířecím symbolům lidé připisují. Ve třetí, projektové části popisuji, jak lze postupovat při výběru vhodného zvířete do loga konkrétní firmy / produk-tu. |
cs |
dc.format |
89 s. (95 217 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
3511555 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
symbol
|
cs |
dc.subject |
znak
|
cs |
dc.subject |
zvíře
|
cs |
dc.subject |
logo
|
cs |
dc.subject |
sémiotika
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
corporate identity
|
cs |
dc.subject |
symbol
|
en |
dc.subject |
index
|
en |
dc.subject |
animal
|
en |
dc.subject |
logo
|
en |
dc.subject |
semiotics
|
en |
dc.subject |
advertisement
|
en |
dc.subject |
corporate identity
|
en |
dc.title |
Zvíře v reklamě |
cs |
dc.title.alternative |
Animals in Advertising |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Banyar, Milan |
|
dc.date.accepted |
2011-05-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
Animals in advertisements do appear relatively frequently. It is also a common phenome-non to use their motives in products or companies logos. Animals as well as any other symbols are likely to provoke certain associations. The companies, which have decided to connect their brand with a particular animal, intended to deliver by means of such symbols a little bit more about the characteristics of their company/product. The theoretical part of my thesis concentrates on the issue of semiotics, symbolism and the role of a corporate identity in the global marketing strategy of companies. The practical part is concerned with a research (a questionnaire research). Its aim is to find out how the general public perceives individual animals or more precisely what significance they attri-bute to individual animal symbols. In the third project part I provide a description of how to proceed when choosing a suitable animal for a particular company/product logo. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communications Studies |
en |
dc.identifier.stag |
18518
|
|
dc.date.assigned |
2010-12-01 |
|
utb.result.grade |
B |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account