dc.contributor.advisor |
Jandl, Čestmír
|
|
dc.contributor.author |
Strašáková, Jitka
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-11T08:48:11Z |
|
dc.date.available |
2012-03-11T08:48:11Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/17858
|
|
dc.description.abstract |
Práce se zabývá stylem a působením dodavatelů plastových profilů pro výrobu oken a dveří na území České republiky, rozdělením trhu a marketingovou strategií hlavních představitelů k dosažení svého obratu. V první části jsou uvedeny teoretické poznatky, které umožňují zpracování vlastní bakalářské práce. V druhé analytické části je představena společnost GEALAN, s.r.o. a její největší konkurenti na trhu s plastovými okny v České republice. Práce obsahuje situační analýzu a srovnání společnosti s ostatními konkurenty v různých oblastech, jako je technika výroby, obraty, počet a geografické rozmístění zákazníků, počet obchodních zástupců a investic do inzerce v tištěných médiích. Ve třetí části jsou stanoveny doporučení a návrhy na udržení a popřípadě zvýšení pozice firmy na trhu. |
cs |
dc.format |
70 |
cs |
dc.format.extent |
3158055 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Konkurence
|
cs |
dc.subject |
situační analýza
|
cs |
dc.subject |
strategie
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
GEALAN s.r.o.
|
cs |
dc.subject |
trh
|
cs |
dc.subject |
tisková média
|
cs |
dc.subject |
Competition
|
en |
dc.subject |
situation analysis
|
en |
dc.subject |
strategy
|
en |
dc.subject |
advertisement
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.subject |
Gealan Ltd
|
en |
dc.subject |
market
|
en |
dc.subject |
printed media
|
en |
dc.title |
Strategie udržení a zvýšení pozice firmy GEALAN, s.r.o na trhu v České republice |
cs |
dc.title.alternative |
Strategy for maintaining and strengthening of the position GEALAN,Ltd. on the market in Czech Republic |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Bačová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2011-05-27 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with the manner and impact of PVC window profiles suppliers for the doors and windows production in the area of the Czech Republic, market segmentation and marketing strategy of the main representants for accomplishment their turnover. In the first part are specified theoretical informations which are important for the thesis processing itself's. The second part is focused on the introduction of GEALAN Ltd., followed by the introduction of its competitors on the PVC window profiles market in the Czech Republic. The bachelor thesis contains the situation analysis and the comparison of GEALAN Ltd. with other competitors in different segments (production technology, turnovers, amount and geographical placement of its customers, amount of salesmans, investments in the advertisement in the printed media). In the third part are determined the recommendations and suggestions for the retention or improvement of the company?s position on the market. |
en |
dc.description.department |
Vyšší odborná škola ekonomická |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/123
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
21261
|
|
dc.date.assigned |
2011-02-25 |
|
utb.result.grade |
B |
|