Rozvoj čtenářské gramotnosti žáků mladšího a staršího školního věku

DSpace Repository

Language: English čeština 

Rozvoj čtenářské gramotnosti žáků mladšího a staršího školního věku

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hrbáčková, Karla
dc.contributor.author Němcová, Irena
dc.date.accessioned 2012-03-10T14:54:23Z
dc.date.available 2012-03-10T14:54:23Z
dc.date.issued 2011-04-28
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/17309
dc.description.abstract Ve své diplomové práci se věnuji rozvoji čtenářské gramotnosti žáků základní školy. V úvodu práce definuji pojmy ? čtení, čtenář, četba, čtenářství, čtenářské návyky a zájmy. V další části jsem rozdělila čtenáře podle věku a postupně charakterizuji předčtenářský věk, prepubescentní a pubescentní čtenářství. Ve třetí kapitole se věnuji čtenářství v rodině. Rodinné prostředí je nejsledovanější z faktorů, které ovlivňují čtenářské aktivity dětí. Druhou institucí, která má vliv na čtení žáků, je škola. Díky rozvíjení čtenářské gramotnosti ve školách by se měl z každého žáka stát přemýšlivý a nezávislý čtenář. Závěr teoretické části soustřeďuje pozornost na problematiku porozumění textu ve školském prostředí - čtenářskou gramotnost. Seznamuje nás s mezinárodními výzkumy RLS, PISA a PIRLS, které se zaměřují na čtenářskou gramotnost. V praktické části se zabývám tím, jaký vliv na rozvoj čtenářské gramotnosti mají čtenářské zájmy, rodinné a školní prostředí žáků mlad-šího a staršího školního věku na Základní škole v Kozlovicích. cs
dc.format 89 s. cs
dc.format.extent 1907890 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Čtenář cs
dc.subject četba cs
dc.subject čtenářství cs
dc.subject čtenářské návyky a zájmy cs
dc.subject motivace dítěte k četbě cs
dc.subject metody roz-voje čtenářství cs
dc.subject čtenářská gramotnost cs
dc.subject mezinárodní výzkumy PISA cs
dc.subject PIRLS cs
dc.subject RLS cs
dc.subject Reader en
dc.subject reading en
dc.subject readership en
dc.subject readers? habits and interests en
dc.subject motivation of child to reading en
dc.subject methods of developing of readership en
dc.subject readers? literacy en
dc.subject international researches PISA en
dc.subject PIRLS en
dc.subject RLS en
dc.title Rozvoj čtenářské gramotnosti žáků mladšího a staršího školního věku cs
dc.title.alternative Development of reader literacy of pupils of younger and older school age en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Hladík, Jakub
dc.date.accepted 2011-06-08
dc.description.abstract-translated In my Diploma thesis I deal with development of readers? literacy of primary school pupils. In introduction of this work I define terms ? lecture, reader, reading, readership, readers? habits and interests. In next part, I divided readers according to their age and I characterize gradually pre-reader age, pre-pubescent and pubescent readership. In third chapter I attend to reading in family. Family environment is one of the most monitored factors which influence reading activities of children. Second institution, which affects pupils reading, is school. Thanks to developing of readers? literacy in schools each pupil should became thoughtful and independent reader. Close of theoretical part concentrates attention on issues regarding understanding of text in school environment ? readers? literacy. It ac-quaints us with international researches RLS, PISA and PIRLS which concentrate on read-ers? literacy. In practical part I deal with what effect the readers? interests, family and school environment of pupils of younger and older school age in Basic school in Kozlovice have on readers? literacy. en
dc.description.department Ústav pedagogických věd cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/160 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 19354
dc.date.assigned 2011-01-20
utb.result.grade C
local.subject dětští čtenáři cs
local.subject rodinné prostředí cs
local.subject motivace cs
local.subject čtení cs
local.subject child librarian readers en
local.subject family environment en
local.subject motivation (psychology) en
local.subject reading en


Files in this item

Files Size Format View
němcová_2011_dp.pdf 1.819Mb PDF View/Open
němcová_2011_vp.doc 49.5Kb Microsoft Word View/Open
němcová_2011_op.doc 48Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account