dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Němcová, Irena
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-10T14:54:23Z |
|
dc.date.available |
2012-03-10T14:54:23Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-28 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/17309
|
|
dc.description.abstract |
Ve své diplomové práci se věnuji rozvoji čtenářské gramotnosti žáků základní školy. V úvodu práce definuji pojmy ? čtení, čtenář, četba, čtenářství, čtenářské návyky a zájmy. V další části jsem rozdělila čtenáře podle věku a postupně charakterizuji předčtenářský věk, prepubescentní a pubescentní čtenářství. Ve třetí kapitole se věnuji čtenářství v rodině. Rodinné prostředí je nejsledovanější z faktorů, které ovlivňují čtenářské aktivity dětí. Druhou institucí, která má vliv na čtení žáků, je škola. Díky rozvíjení čtenářské gramotnosti ve školách by se měl z každého žáka stát přemýšlivý a nezávislý čtenář. Závěr teoretické části soustřeďuje pozornost na problematiku porozumění textu ve školském prostředí - čtenářskou gramotnost. Seznamuje nás s mezinárodními výzkumy RLS, PISA a PIRLS, které se zaměřují na čtenářskou gramotnost. V praktické části se zabývám tím, jaký vliv na rozvoj čtenářské gramotnosti mají čtenářské zájmy, rodinné a školní prostředí žáků mlad-šího a staršího školního věku na Základní škole v Kozlovicích. |
cs |
dc.format |
89 s. |
cs |
dc.format.extent |
1907890 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Čtenář
|
cs |
dc.subject |
četba
|
cs |
dc.subject |
čtenářství
|
cs |
dc.subject |
čtenářské návyky a zájmy
|
cs |
dc.subject |
motivace dítěte k četbě
|
cs |
dc.subject |
metody roz-voje čtenářství
|
cs |
dc.subject |
čtenářská gramotnost
|
cs |
dc.subject |
mezinárodní výzkumy PISA
|
cs |
dc.subject |
PIRLS
|
cs |
dc.subject |
RLS
|
cs |
dc.subject |
Reader
|
en |
dc.subject |
reading
|
en |
dc.subject |
readership
|
en |
dc.subject |
readers? habits and interests
|
en |
dc.subject |
motivation of child to reading
|
en |
dc.subject |
methods of developing of readership
|
en |
dc.subject |
readers? literacy
|
en |
dc.subject |
international researches PISA
|
en |
dc.subject |
PIRLS
|
en |
dc.subject |
RLS
|
en |
dc.title |
Rozvoj čtenářské gramotnosti žáků mladšího a staršího školního věku |
cs |
dc.title.alternative |
Development of reader literacy of pupils of younger and older school age |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2011-06-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
In my Diploma thesis I deal with development of readers? literacy of primary school pupils. In introduction of this work I define terms ? lecture, reader, reading, readership, readers? habits and interests. In next part, I divided readers according to their age and I characterize gradually pre-reader age, pre-pubescent and pubescent readership. In third chapter I attend to reading in family. Family environment is one of the most monitored factors which influence reading activities of children. Second institution, which affects pupils reading, is school. Thanks to developing of readers? literacy in schools each pupil should became thoughtful and independent reader. Close of theoretical part concentrates attention on issues regarding understanding of text in school environment ? readers? literacy. It ac-quaints us with international researches RLS, PISA and PIRLS which concentrate on read-ers? literacy. In practical part I deal with what effect the readers? interests, family and school environment of pupils of younger and older school age in Basic school in Kozlovice have on readers? literacy. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
19354
|
|
dc.date.assigned |
2011-01-20 |
|
utb.result.grade |
C |
|
local.subject |
dětští čtenáři
|
cs |
local.subject |
rodinné prostředí
|
cs |
local.subject |
motivace
|
cs |
local.subject |
čtení
|
cs |
local.subject |
child librarian readers
|
en |
local.subject |
family environment
|
en |
local.subject |
motivation (psychology)
|
en |
local.subject |
reading
|
en |