Rozvoj čtenářské gramotnosti žáků mladšího a staršího školního věku
Show full item record
No preview available
Title:
|
Rozvoj čtenářské gramotnosti žáků mladšího a staršího školního věku |
Author: |
Němcová, Irena
|
Advisor: |
Hrbáčková, Karla
|
Abstract:
|
Ve své diplomové práci se věnuji rozvoji čtenářské gramotnosti žáků základní školy. V úvodu práce definuji pojmy ? čtení, čtenář, četba, čtenářství, čtenářské návyky a zájmy. V další části jsem rozdělila čtenáře podle věku a postupně charakterizuji předčtenářský věk, prepubescentní a pubescentní čtenářství. Ve třetí kapitole se věnuji čtenářství v rodině. Rodinné prostředí je nejsledovanější z faktorů, které ovlivňují čtenářské aktivity dětí. Druhou institucí, která má vliv na čtení žáků, je škola. Díky rozvíjení čtenářské gramotnosti ve školách by se měl z každého žáka stát přemýšlivý a nezávislý čtenář. Závěr teoretické části soustřeďuje pozornost na problematiku porozumění textu ve školském prostředí - čtenářskou gramotnost. Seznamuje nás s mezinárodními výzkumy RLS, PISA a PIRLS, které se zaměřují na čtenářskou gramotnost. V praktické části se zabývám tím, jaký vliv na rozvoj čtenářské gramotnosti mají čtenářské zájmy, rodinné a školní prostředí žáků mlad-šího a staršího školního věku na Základní škole v Kozlovicích. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/17309
|
Date:
|
2011-04-28 |
Availability:
|
Bez omezení |
Department:
|
Ústav pedagogických věd |
Discipline:
|
Sociální pedagogika |
Grade for thesis and defense:
|
C
19354
|
Citace závěřečné práce
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show full item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account