Rodičovské postoje k výchově a vzdělávání dětí s těžkým zdravotním postižením

DSpace Repository

Language: English čeština 

Rodičovské postoje k výchově a vzdělávání dětí s těžkým zdravotním postižením

Show simple item record

dc.contributor.advisor Andrysová, Pavla
dc.contributor.author Mátlová, Milena
dc.date.accessioned 2012-03-09T17:08:21Z
dc.date.available 2012-03-09T17:08:21Z
dc.date.issued 2011-04-29
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/16079
dc.description.abstract Edukace trvale postiženého dítěte představuje chronickou zátěž pečovatelů. Cílem diplo-mové práce je zmapovat přístup rodičů k výchově a poukázat na celkové zvládání zátěžové situace, která je vyvolána existencí postiženého dítěte. Praktická část se zabývá výzkumem konkrétních sociálních aspektů, které mají vliv na utváření postojů rodičů. Subjektivní vnímání těchto aspektů je zachyceno prostřednictvím devíti polostrukturovaných rozhovorů s matkami. cs
dc.format 67 s. cs
dc.format.extent 1398711 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject výchovný přístup cs
dc.subject rodina cs
dc.subject povinná školní docházka cs
dc.subject sociální opora cs
dc.subject educational Access en
dc.subject family en
dc.subject compulsory education en
dc.subject social buttres en
dc.title Rodičovské postoje k výchově a vzdělávání dětí s těžkým zdravotním postižením cs
dc.title.alternative Parental positions to upbringing and education of heavily disabled children en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Vávrová, Soňa
dc.date.accepted 2011-06-09
dc.description.abstract-translated The education of a permanently disabled child represents a chronic burden for his or her care givers. The goal of this thesis is to map the parents access to education and to highlight the overall management of stressful situations, which are caused by the presence of a disabled child. The practical part deals with research into the particular social aspects that affect the formation of parents? attitudes. The subjective perception of these aspects has been researched and documented through half-structured interviews with nine mothers. en
dc.description.department Ústav pedagogických věd cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/160 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 19351
dc.date.assigned 2011-01-20
utb.result.grade B
local.subject tělesně postižené děti cs
local.subject rodiče a děti cs
local.subject výchova a vzdělávání cs
local.subject názory a postoje cs
local.subject children with physical disabilities en
local.subject parents and children en
local.subject education en
local.subject views and attitudes en


Files in this item

Files Size Format View
mátlová_2011_dp.pdf 1.333Mb PDF View/Open
mátlová_2011_vp.doc 52Kb Microsoft Word View/Open
mátlová_2011_op.doc 48.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account