Rodičovské postoje k výchově a vzdělávání dětí s těžkým zdravotním postižením
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Andrysová, Pavla
|
|
dc.contributor.author |
Mátlová, Milena
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-09T17:08:21Z |
|
dc.date.available |
2012-03-09T17:08:21Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/16079
|
|
dc.description.abstract |
Edukace trvale postiženého dítěte představuje chronickou zátěž pečovatelů. Cílem diplo-mové práce je zmapovat přístup rodičů k výchově a poukázat na celkové zvládání zátěžové situace, která je vyvolána existencí postiženého dítěte. Praktická část se zabývá výzkumem konkrétních sociálních aspektů, které mají vliv na utváření postojů rodičů. Subjektivní vnímání těchto aspektů je zachyceno prostřednictvím devíti polostrukturovaných rozhovorů s matkami. |
cs |
dc.format |
67 s. |
cs |
dc.format.extent |
1398711 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
výchovný přístup
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
povinná školní docházka
|
cs |
dc.subject |
sociální opora
|
cs |
dc.subject |
educational Access
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
compulsory education
|
en |
dc.subject |
social buttres
|
en |
dc.title |
Rodičovské postoje k výchově a vzdělávání dětí s těžkým zdravotním postižením |
cs |
dc.title.alternative |
Parental positions to upbringing and education of heavily disabled children |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vávrová, Soňa |
|
dc.date.accepted |
2011-06-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
The education of a permanently disabled child represents a chronic burden for his or her care givers. The goal of this thesis is to map the parents access to education and to highlight the overall management of stressful situations, which are caused by the presence of a disabled child. The practical part deals with research into the particular social aspects that affect the formation of parents? attitudes. The subjective perception of these aspects has been researched and documented through half-structured interviews with nine mothers. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
19351
|
|
dc.date.assigned |
2011-01-20 |
|
utb.result.grade |
B |
|
local.subject |
tělesně postižené děti
|
cs |
local.subject |
rodiče a děti
|
cs |
local.subject |
výchova a vzdělávání
|
cs |
local.subject |
názory a postoje
|
cs |
local.subject |
children with physical disabilities
|
en |
local.subject |
parents and children
|
en |
local.subject |
education
|
en |
local.subject |
views and attitudes
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account