Vliv programu metakognitivních aktivit na rozvoj myšlení dětí předškolního věku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Zajitzová, Eliška
|
|
dc.contributor.author |
Šišková, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-09T16:57:40Z |
|
dc.date.available |
2012-03-09T16:57:40Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-29 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/16059
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce je zaměřena na problematiku rozvoje metakognice dětí předškolního věku. Cílem je vytvořit inovativní program metakognitivních aktivit a jeho pilotní ověření v podmínkách české mateřské školy. Práci tvoří teoretická a praktická část.Teoretická část pojednává o pojmu metakognice, historických východiscích, hlediscích, rozvoji a kontextu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání a popis programu Let's Think! Praktickou část tvoří metodika výzkumného šetření a výsledky výzkumu. |
cs |
dc.format |
62 s. (72 834 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
5369466 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
metakognice
|
cs |
dc.subject |
rozvoj myšlení
|
cs |
dc.subject |
předškolní věk
|
cs |
dc.subject |
Let's Think
|
cs |
dc.subject |
experiment
|
cs |
dc.subject |
program kognitivního rozvoje
|
cs |
dc.subject |
metacognition
|
en |
dc.subject |
development of thinking
|
en |
dc.subject |
preschool age
|
en |
dc.subject |
Let's Think
|
en |
dc.subject |
experiment
|
en |
dc.subject |
programme of cognitive acceleration
|
en |
dc.title |
Vliv programu metakognitivních aktivit na rozvoj myšlení dětí předškolního věku |
cs |
dc.title.alternative |
Effect of metacognitive activities on the development thinking of preschool age children |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
dc.date.accepted |
2011-06-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis is focused on the development of creating metacognitive experiences for preschool childrens. The aim is to create an innovative program of metacognitive activities and its pilot confirmation at the czech kindergarten. The thesis consists of theoretical and practical part. The theoretical part deals with the concept of metacognition, its historical citations, aspects, development and context of the Framework education program for preschool education and description of program Let's Think! The practical part consists of the research methodology and research findings. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
19283
|
|
dc.date.assigned |
2011-01-19 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
předškoláci
|
cs |
local.subject |
aktivizační metody ve výuce
|
cs |
local.subject |
preschool children
|
en |
local.subject |
preschoolers
|
en |
local.subject |
activisation methods in education
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account