PR komunikace malé společnosti
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Jurášková, Olga
|
|
dc.contributor.author |
Šromová, Andrea
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-09T16:41:18Z |
|
dc.date.available |
2012-03-09T16:41:18Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-26 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/16040
|
|
dc.description.abstract |
Public relations jsou v dnešní době významnou součásti marketingové komunikace většiny organizací. Díky silnému konkurenčnímu prostředí si i malé firmy v poslední době uvědo-mují jejich důležitost a snaží se je aspoň částečně zahrnout do svých marketingových plá-nů. Diplomová práce se zabývá problematikou možnosti a využití nástrojů public relations jako efektivního nástroje marketingové komunikace v malé firmě. V teoretické části je apelová-no na správné vymezení stěžejních pojmů. Praktická část práce je zaměřena na velmi podrobnou analýzu softwarové společnosti myWAC TECHNOLOGIES a současně využí-vaných prostředků public relations. Dále interpretuje data výzkumné sondy, zjišťující u cílové skupiny zákazníků míru efektivity aktuálně využívaných PR nástrojů, převážně je-jich působení na vnímání image firmy v očích zákazníků. V projektové části se diplomová práce zabývá návrhem modelu efektivního využití PR komunikace aplikovaného v praxi. |
cs |
dc.format |
72 s. |
cs |
dc.format.extent |
2496710 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
public relations
|
cs |
dc.subject |
firemní identita
|
cs |
dc.subject |
veřejné mínění
|
cs |
dc.subject |
image
|
cs |
dc.subject |
malá společnost
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
marketingový výzkum
|
cs |
dc.subject |
výzkumná sonda
|
cs |
dc.subject |
public relations
|
en |
dc.subject |
corporate identity
|
en |
dc.subject |
public opinion
|
en |
dc.subject |
image
|
en |
dc.subject |
small business
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.subject |
marketing research
|
en |
dc.subject |
small-scale research
|
en |
dc.title |
PR komunikace malé společnosti |
cs |
dc.title.alternative |
PR Communications of Small Company |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Svoboda, Václav |
|
dc.date.accepted |
2011-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
Public relations is a very important part of marketing communication of most organizati-ons. Due to the strong competitive environment even small businesses realize its impor-tance and they try to partially incorporate it into their marketing plans. The thesis deals with the possibilities and applications of public relations tools as an efective marketing communication instrument in a small company. The theoretical part is appealing to the proper determination of crucial concepts. The practical part is focused on a very thorough analysis of a software company myWAC TECHNOLOGIES and its current usage of public relations tools. Furthermore, it interprets small-scale research data identifying the rate of effectiveness of currently used PR tools at a target group of costu-mers and mainly their effect on the perception of company image in the eyes of costumers. The project part of the thesis proposes a model of effective usage of PR communication applied in practice. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communications Studies |
en |
dc.identifier.stag |
18615
|
|
dc.date.assigned |
2010-12-01 |
|
utb.result.grade |
B |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account