Projekt marketingové strategie společnosti ŘEMPO LYRA, s.r.o.
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Dobeš, Kamil
|
|
dc.contributor.author |
Šebestová, Andrea
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-09T14:04:47Z |
|
dc.date.available |
2012-03-09T14:04:47Z |
|
dc.date.issued |
2011-05-02 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/15841
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce je zaměřena na návrh marketingové strategie společnosti ŘEMPO LYRA, s.r.o. Cílem projektu je udržet firmu životaschopnou a konkurenceschopnou. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou na základě dostupných literárních zdrojů zpracovány teoretické poznatky týkající se marketingové strategie a analýzy okolí podniku. Praktická část je rozdělena na část analytickou a projektovou. V analytické části je provedena charakteristika podniku a analýza vnějšího a vnitřního prostředí. Projektová část je zaměřena na identifikaci cílových skupin zákazníků a jednotlivým skupinám zákazníků jsou navrhnuty marketingové strategie. Projekt je posouzen z hlediska nákladového a časového. Nakonec je provedeno zhodnocení možných rizik a přínosů pro podnik. |
cs |
dc.format |
125 s. |
cs |
dc.format.extent |
3869935 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
strategické řízení
|
cs |
dc.subject |
marketingová strategie
|
cs |
dc.subject |
segmentace trhu
|
cs |
dc.subject |
analýza PESTE
|
cs |
dc.subject |
Porterova analýza
|
cs |
dc.subject |
metoda VRIO
|
cs |
dc.subject |
BCG matice
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
marketingový mix
|
cs |
dc.subject |
strategic management
|
en |
dc.subject |
marketing strategy
|
en |
dc.subject |
market segmentation
|
en |
dc.subject |
PESTE analysis
|
en |
dc.subject |
Porter analysis
|
en |
dc.subject |
VRIO method
|
en |
dc.subject |
BCG Matrix
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.subject |
marketing mix
|
en |
dc.title |
Projekt marketingové strategie společnosti ŘEMPO LYRA, s.r.o. |
cs |
dc.title.alternative |
Project of marketing strategy of company ŘEMPO LYRA, Ltd. |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vaculíková, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2011-05-30 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis focuses on the design of marketing strategy of ŘEMPO LYRA, Ltd. The project aim is to keep the company viable and competitive. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. On the basis of the available literature sources, theoretical knowledge concerning the marketing strategy and analysis around the company are developed in the theoretical part. The practical part is divided into an analytical and a project section. The analytical part is a characterization of the company and an analysis of external and internal environment. The project part is focused on identifying target groups of customers and for each individual case certain marketing strategies are proposed. The project is assessed in terms of cost and time. Finally, an assessment of potential risks and benefits to the enterprise is accomplished. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/175
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
21312
|
|
dc.date.assigned |
2011-03-28 |
|
utb.result.grade |
B |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account