Školní spokojenost žáků Gymnázia Zlín - Lesní čtvrť
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Marášková, Ivana
|
|
dc.contributor.author |
Dlouhá, Janette
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-09T13:21:56Z |
|
dc.date.available |
2012-03-09T13:21:56Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-20 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/15777
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá školní spokojeností žáků Gymnázia Zlín - Lesní čtvrť. Teoretická část vysvětluje výchozí pojmy, analyzuje školní prostředí a rozebírá možnosti evaluace. Výzkumná část je kombinací kvantitativní a kvalitativní strategie. Kvantitativní studie zjišťuje prostřednictvím dotazníkového šetření míru spokojenosti maturantů ve sledovaných oblastech včetně závislosti spokojenosti na délce studia a pohlaví. Kvalitativní výzkum vychází z ohniskové skupiny a hodnotí, jak studenti závěrečného ročníku vnímají spokojenost se školou. Výsledky výzkumu jsou shrnuty v závěru a doporučeních pro praxi. |
cs |
dc.format |
106 s. + 30 s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
3246345 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
spokojenost
|
cs |
dc.subject |
škola
|
cs |
dc.subject |
gymnázium
|
cs |
dc.subject |
žáci
|
cs |
dc.subject |
učitelé
|
cs |
dc.subject |
výuka
|
cs |
dc.subject |
klima školy
|
cs |
dc.subject |
evaluace
|
cs |
dc.subject |
dotazník
|
cs |
dc.subject |
ohnisková skupina
|
cs |
dc.subject |
satisfaction
|
en |
dc.subject |
school
|
en |
dc.subject |
secondary school
|
en |
dc.subject |
pupils
|
en |
dc.subject |
teachers
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
school climate
|
en |
dc.subject |
evaluation
|
en |
dc.subject |
questionaire
|
en |
dc.subject |
focus group
|
en |
dc.title |
Školní spokojenost žáků Gymnázia Zlín - Lesní čtvrť |
cs |
dc.title.alternative |
Pupils' school satisfaction at Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
dc.date.accepted |
2011-06-06 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with pupils' school satisfaction at Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť. The theoretical part explains the basic concepts, analyses the school enviroment and discusses the possibilities of evaluation. The research part consists of the combination of quantitative and qualitative strategy. The quantitative study finds out the extent of the satisfaction of the sixthformers in investigated areas containing the relation among satisfaction, length of studies and gender by application of questionaires. The qualitative research is based on the focus group and rates the school satisfaction of the sixthformers. The results of the research are summed up in the conclusion part and in the recommendations for practice. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
19314
|
|
dc.date.assigned |
2011-01-20 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
gymnázia
|
cs |
local.subject |
pedagogická evaluace
|
cs |
local.subject |
středoškolští studenti
|
cs |
local.subject |
high schools
|
en |
local.subject |
educational evaluation
|
en |
local.subject |
secondary school students
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account