Strategies and Tactics of Effective Business Negotiation
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Voráčová, Kateřina
|
|
dc.contributor.author |
Kolmačková, Martina
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-09T11:16:12Z |
|
dc.date.available |
2012-03-09T11:16:12Z |
|
dc.date.issued |
2011-05-05 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/15633
|
|
dc.description.abstract |
Hlavním cílem této bakalářské práce je prokázat důležitost vyjednávání a zhodnotit význam jeho strategií a taktik v obchodním styku. Nejdříve je proveden výzkum na základě literárních zdrojů, kde jsou vymezeny jednotlivé styly, typy a fáze vyjednávání. Poté jsou prozkoumány nejrozšířenější strategie a taktiky efektivního obchodního vyjednávání a podrobněji popsány. Praktický výzkum je realizován pomocí dotazníků sestavených na základě teoretických poznatků. Úkolem výzkumu je zjistit, zda manažeři považují vyjednávání za nedílnou součást obchodu a jaký význam přikládají jednotlivým strategiím a taktikám. Praktický výzkum má za cíl podpořit zjištění z literárních zdrojů. Na závěr jsou zahrnuta doporučení na zlepšení celého vyjednávacího procesu. |
cs |
dc.format |
49 s. (68 411 znaků) |
cs |
dc.format.extent |
803147 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
vyjednávání
|
cs |
dc.subject |
strategie
|
cs |
dc.subject |
taktiky
|
cs |
dc.subject |
obchod
|
cs |
dc.subject |
manažer
|
cs |
dc.subject |
protistrana
|
cs |
dc.subject |
negotiation
|
en |
dc.subject |
strategies
|
en |
dc.subject |
tactics
|
en |
dc.subject |
business
|
en |
dc.subject |
executive
|
en |
dc.subject |
counterpart
|
en |
dc.title |
Strategies and Tactics of Effective Business Negotiation |
cs |
dc.title.alternative |
Strategies and Tactics of Effective Business Negotiation |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Čechová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2011-06-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
The main goal of this bachelor thesis is to prove the significance of negotiation and to evaluate the importance of its strategies and tactics in commerce. First of all, the research is carried out on the basis of literary sources where the individual styles, types and phases of negotiation are determined. Thereafter, the most widespread strategies and tactics of effective business negotiation are examined and described in detail. The practical research is realized through the questionnaires compiled on the basis of theoretical findings. The role of research is to find out if the executives consider negotiation as an integral part of business and what importance they attribute to the individual strategies and tactics. The practical research has for object to support findings of literary sources. At the end, the recommendations for improvement of the whole negotiation process are included. |
en |
dc.description.department |
Ústav anglistiky a amerikanistiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/13
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk pro manažerskou praxi |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
English for Business Administration |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Filologie |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Philology |
en |
dc.identifier.stag |
19541
|
|
dc.date.assigned |
2011-02-01 |
|
utb.result.grade |
D |
|
local.subject |
obchodní jednání
|
cs |
local.subject |
negotiation in business
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account