Efektivní sponzoring kulturních událostí jako nástroj marketingových komunikací
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Horňák, Pavel
|
|
dc.contributor.author |
Rakowská, Lucie
|
|
dc.date.accessioned |
2012-03-09T05:10:25Z |
|
dc.date.available |
2012-03-09T05:10:25Z |
|
dc.date.issued |
2011-04-26 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/15163
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce je zaměřena na sponzoring konkrétní kulturní události, a to multižánro-vého festivalu Dokořán. Zjišťuje, nakolik je sponzoring kultury atraktivní pro dárce a jak tyto výsledky využít pro budování lepší pozice v obchodní sféře. Teoretická část definuje pojmy z oblasti neziskového marketingu a marketingových komu-nikací, efektivitou sponzoringu coby komunikačním nástrojem. Metodologie zdůvodňuje volbu konkrétního výzkumu. Praktická část analyzuje dosavadní komunikaci se sponzory festivalu Dokořán, výsledky focus group s návštěvníky festivalu a následně interpretuje poznatky získané z hloubkových rozhovorů se zástupci podniků na téma sponzoring. Projektem je sponzoringová kampaň zaměřena na zviditelnění festivalu mezi sponzory, navázání kontaktů a konečně získání darů pro realizaci. Plán využívá výsledky získaných z výzkumů a je realizován podle potřeb organizátorů. |
cs |
dc.format |
97 s (119 520 znaků bez mezer) |
cs |
dc.format.extent |
2322260 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Sponzoring
|
cs |
dc.subject |
neziskový marketing
|
cs |
dc.subject |
komunikační mix
|
cs |
dc.subject |
event
|
cs |
dc.subject |
hloubkový rozhovor
|
cs |
dc.subject |
focus group
|
cs |
dc.subject |
cílová skupina
|
cs |
dc.subject |
filantropie
|
cs |
dc.subject |
festival Dokořán
|
cs |
dc.subject |
sponzoring
|
en |
dc.subject |
nonprofit marketing
|
en |
dc.subject |
communication mix
|
en |
dc.subject |
event
|
en |
dc.subject |
interview
|
en |
dc.subject |
focus group
|
en |
dc.subject |
target group
|
en |
dc.subject |
filantropy
|
en |
dc.subject |
festival Dokořán
|
en |
dc.title |
Efektivní sponzoring kulturních událostí jako nástroj marketingových komunikací |
cs |
dc.title.alternative |
Efective Sponzoring of Cultural Event as a Tool of Marketing Communication |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Navrátilová, Svatava |
|
dc.date.accepted |
2011-05-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis is focusing on sponsorships of specific cultural events. multigenre festival Do-kořán. It will assess the ways a cultural sponsorship can attract funds and how these fin-dings can be used to gain better position on the market. Theoretical part will define terms in non-profit marketing and marketing communications as well as effectiveness of sponsorship as a communication tool. Methodology explains reasons to choose specific research. Practical part will analyse communication with sponsors of the Dokoran festival and results of focus groups with festival visitors. Furthermore, findings from in-depth interviews with several companies about sponsoring will be interpreted in this part. The project of this thesis will be a sponsorship campaign aiming at festival promotion among potential sponsors, establishing contacts and subsequently gaining financial help for the festival. The plain is using information and results from the research part and will be applied according to the needs of the festival organisers. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communications Studies |
en |
dc.identifier.stag |
18419
|
|
dc.date.assigned |
2010-12-01 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account