Specifika spotřebitelského segmentu singles a možnosti marketingové komunikace při uspokojování jejich potřeb

DSpace Repository

Language: English čeština 

Specifika spotřebitelského segmentu singles a možnosti marketingové komunikace při uspokojování jejich potřeb

Show simple item record

dc.contributor.advisor Pavlů, Dušan
dc.contributor.author Kotyzová, Pavla
dc.date.accessioned 2012-03-09T03:08:11Z
dc.date.available 2012-03-09T03:08:11Z
dc.date.issued 2011-04-30
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/14964
dc.description.abstract Segmenty, vyznačující se specifickými znaky, se stávají stále menšími, vznikají nové segmenty, mezi nimi segment singles. Životní styl singles, který je v zahraničí pozorován desítky let se stal také v České republice dynamicky rostoucím trendem. Má významný vliv i na spotřebitelské chování. Z dostupných zdrojů vyplývá, že segment není prozkoumán ani přesně definován. Ani podle zahraničních výzkumů není tento segment jednoznačně vymezen. Jeho významný ekonomický potenciál není využit. Přesto, že trend singles má vzestupnou tendenci, marketing na jeho existenci prakticky nereaguje. Cílem disertační práce je předložit současný stav zkoumané problematiky, zjistit, analyzovat a popsat spotřebitelské chování českých singles, jejich životní styl a jejich vztah ke značkám. S využitím získaných poznatků charakterizovat možnosti a doporučit zásady pro marketing a marketingovou komunikaci, platné pro tento segment. Dále porovnat singles s typologiemi zahraničními, vymezit segment a vytvořit vnitřní typologii na základě poznatků, získaných z dílčích průzkumných sond. Závěry disertační práce jsou formulovány nejen pro marketing management firem, ale také z hlediska možností zvýšení poptávky segmentu singles, a tím celkový dopad na ekonomický rozvoj. cs
dc.format.extent 1622125 bytes
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně cs
dc.rights Pouze v rámci univerzity cs
dc.subject Marketing cs
dc.subject marketingová komunikace cs
dc.subject marketingový výzkum cs
dc.subject makroekonomické aspekty cs
dc.subject segmentace cs
dc.subject singles cs
dc.subject spotřebitelské chování cs
dc.subject typologie cs
dc.subject životní styl cs
dc.subject Marketing en
dc.subject marketing communication en
dc.subject marketing research en
dc.subject macroeconomics aspects en
dc.subject segmentation en
dc.subject singles en
dc.subject customer behaviour en
dc.subject typology en
dc.subject lifestyle en
dc.title Specifika spotřebitelského segmentu singles a možnosti marketingové komunikace při uspokojování jejich potřeb cs
dc.title.alternative Specifications of Singles consumer segment and marketing communication possibilities when satisfying their needs en
dc.type disertační práce cs
dc.contributor.referee Kozák, Vratislav
dc.contributor.referee Zich, František
dc.date.accepted 2011-06-22
dc.description.abstract-translated The segments that used to be characterized by specific features are getting smaller and new segments are created. There is a one called Singles among these segments. Lifestyle of Singles has been already observed abroad for decades and it is currently becoming an increasing trend in the Czech Republic too. It also has a significant influence on consumer behaviour. However the available references imply that the Singles market segment has never been explored or clearly defined. Its important economic potential has not been fully exploited. Despite the importance of this market segment, marketing completely ignores its existence. The aim of this dissertation titled is to find out and describe behaviour of the Singles segment in the Czech Republic, to analyze their lifestyle and their relationship to brands. Gained knowledge is used to describe possibilities and to recommend marketing and marketing communication principles, valid for this segment. The thesis based on particular researches is trying to compare Czech Singles to foreign Singles, to specify the segment and to create an inside typology. The conclusions of this dissertation thesis are formulated not only for the marketing management, but also from aspect of possible increase of demand of the Singles segment, and the overall impact on economic development. en
dc.description.department Ústav managementu a marketingu cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/215 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Management a ekonomika cs
dc.thesis.degree-discipline Management and economics en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics en
dc.thesis.degree-name Ph.D.
dc.thesis.degree-program Ekonomika a management cs
dc.thesis.degree-program Economics and management en
dc.identifier.stag 24374
dc.date.assigned 2008-07-02


Files in this item

Files Size Format View
kotyzová_2011_dp.pdfBlocked 1.546Mb PDF View/Open
kotyzová_2011_vp.doc 37.5Kb Microsoft Word View/Open
kotyzová_2011_op.doc 39.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account