Analýza využití nástrojů demarketingu v cestovním ruchu v České republice
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Staňková, Pavla
|
|
dc.contributor.author |
Vágnerová, Markéta
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-20T14:29:32Z |
|
dc.date.available |
2010-07-20T14:29:32Z |
|
dc.date.issued |
2010-05-21 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/14349
|
|
dc.description.abstract |
Cílem práce je zmapovat demarketingové aktivity, které se pojí s odvětvím cestovního ruchu na území České republiky, aby i ostatní objekty cestovního ruchu měly přehled o možnostech snižování nechtěné poptávky. Práce je dělena do dvou částí. V první části se věnuji teoretickým poznatkům z oblasti marketingových nástrojů cestovního ruchu a demarketingových aktivit. V druhé části analyzuji trh cestovního ruchu v České republice a popisuji jednotlivé případy demarketingových akcí. V závěru práce hodnotím tyto akce podle nástrojů a účinnosti. |
cs |
dc.format |
68 |
cs |
dc.format.extent |
726390 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
demarketing
|
cs |
dc.subject |
snižování poptávky
|
cs |
dc.subject |
marketingové nástroje
|
cs |
dc.subject |
cestovní ruch
|
cs |
dc.subject |
|
cs |
dc.subject |
demarketing
|
en |
dc.subject |
decreasing or reduce of demand
|
en |
dc.subject |
marketing tools
|
en |
dc.subject |
tourist trade
|
en |
dc.title |
Analýza využití nástrojů demarketingu v cestovním ruchu v České republice |
cs |
dc.title.alternative |
Analysis of using demarketing tools in tourist trade in Czech republic |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Pospíšil, Jan |
|
dc.date.accepted |
2010-06-10 |
|
dc.description.abstract-translated |
The objektive of my work is describe demarketing activities, which are bonded with tourist trade, that also other objects of tourist trade have a overwiev of decreasing or reduce unwillingly demand. My work is devided into two parts. In the first part I describe theoretical knowlege of marketing tourist trade and demarketing. In the second part I define a market of tourist trade in Czech republic and describe separately cases of demarketing activities. In conclusion I assess the demarketing activities as consistent with used marketing tools and effect. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/116
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
16972
|
|
dc.date.assigned |
2010-04-06 |
|
utb.result.grade |
B |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account