Reklama a manipulace
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Zelinský, Miroslav
|
|
dc.contributor.author |
Vetchý, Jan
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-20T06:07:22Z |
|
dc.date.available |
2012-05-15T22:19:25Z |
|
dc.date.issued |
2010-04-26 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/14083
|
|
dc.description.abstract |
V úvodu teoretické části této diplomové práce seznamuji čtenáře s problematikou manipu-lace a persvaze. Vzájemně tyto dva pojmy vymezuji a poukazuji na jejich odlišné znaky. Následně se věnuji masové komunikaci, která úzce souvisí s marketingovou komunikací a reklamou. Reklamu detailněji rozebírám na závěr teoretické části práce. Praktickou část práce tvoří pohled na současný stav české reklamy, její legislativní rámec a vztah k manipulaci a persvazi. Projektová část je zaměřena na úvahu o možných opatřeních sloužících jako prevence proti manipulativnímu a persvazivnímu působení reklamy. |
cs |
dc.format |
113 s., 2 s. obr. příloh. |
cs |
dc.format.extent |
1517416 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 26.04.2012 |
|
dc.subject |
manipulace
|
cs |
dc.subject |
persvaze
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
média
|
cs |
dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
samoregulace
|
cs |
dc.subject |
manipulation
|
en |
dc.subject |
persuasion
|
en |
dc.subject |
advertisement
|
en |
dc.subject |
information media
|
en |
dc.subject |
marketing communation
|
en |
dc.subject |
self-regulation
|
en |
dc.title |
Reklama a manipulace |
cs |
dc.title.alternative |
Advertisement and manipulation |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Pavelka, Jiří |
|
dc.date.accepted |
2010-05-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
In the introduction of theoretical part I introduce the readers to the problems of manipulati-on and persuasion. Each other, these two concepts I define and point out their different characters. Then go in for mass communication, which is closely linked with marketing communication and advertising. I analyze commercial in detail at the end of the theoretical part. The practical part is a look at the current state of Czech advertising, it?s legislative fra-mework and it?s relation to manipulation and persuasion. Project part focuses on the consi-deration of possible measures for preventing anti-manipulative and persuasive effects of advertising. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.rights.auth |
IP |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
13757
|
|
dc.date.assigned |
2009-12-01 |
|
utb.result.grade |
C |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account