Sociální dovednosti pedagoga v předškolním zařízení
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Sýkora, Petr
|
|
dc.contributor.author |
Dohnalová, Gabriela
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-20T05:19:26Z |
|
dc.date.available |
2010-07-20T05:19:26Z |
|
dc.date.issued |
2010-04-21 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/13994
|
|
dc.description.abstract |
Sociální dovednosti pedagoga v předškolním zařízení - bakalářská práce. Cílem práce je přiblížit důležitost práce pedagogů v mateřských školách s ohledem na specifické potřeby dětí předškolního věku. Dále ukázat, jak důležité je pro naše děti, aby navštěvovaly mateřskou školu a celkově prostředí mateřských škol se všemi jejich klady a zápory, které našim dětem přinášejí. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. V první kapitole jsem charakterizovala dítě v předškolním věku a jeho vztah k předškolnímu zařízení. V druhé, stěžejní kapitole, jsem se snažila popsat hlavní dovednosti pedagogů a vymezit sociální dovednosti pedagogů v předškolním zařízení. Ve třetí části jsem přiblížila prostředí mateřské školy a její fungování a v poslední části ukazuji na praktickém příkladu práce s dětmi potřebné dovednosti a používané metody a pomůcky. Součástí práce je i šetření, které jsem provedla v předškolním zařízení, kdy jsem pomocí rozhovorů s pedagogy analyzovala potřebné sociální dovednosti. |
cs |
dc.format |
56 s., 10 s. příloh. |
cs |
dc.format.extent |
510027 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Předškolní zařízení
|
cs |
dc.subject |
předškolní věk
|
cs |
dc.subject |
sociální dovednost
|
cs |
dc.subject |
mateřská škola
|
cs |
dc.subject |
pedagog
|
cs |
dc.subject |
dítě
|
cs |
dc.subject |
Pre-school institution
|
en |
dc.subject |
pre-school age
|
en |
dc.subject |
social skill
|
en |
dc.subject |
kindergarten
|
en |
dc.subject |
pedagogue
|
en |
dc.subject |
child
|
en |
dc.title |
Sociální dovednosti pedagoga v předškolním zařízení |
cs |
dc.title.alternative |
Social skills of pedagogue in pre-school institution |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Drholcová, Věra |
|
dc.date.accepted |
2010-06-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
Social skills of a pedagogue in a pre-school institution ? a bachelor work. The aim is to draw near the importance of pedagogue work in kindergartens with a view to specific needs of children at pre-school age. Then to show how important for our children is to attend a kindergarten and generally backround of the kindergartens with all their advantages and disadvantages which they bring to our children. This work is devided into four parts. In the first part I characterized a child in the pre-school age and his or her relationship to the pre-school institution. In the second pivotal part I have tried to describe the main pedagogue skills and to stake out pedagogue social skills in the pre-school institution. In the third part I have brought near the backround of the kindergarten and its function and in the last part I have shown needed skills and used methods and aids at a practical example of work with children. A copy point of this work is also an enquiry which I made in pre-school institution where I analyzed needed social skills with a help of interview with pedagogues. |
en |
dc.description.department |
Katedra pedagogiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
14507
|
|
dc.date.assigned |
2009-04-30 |
|
utb.result.grade |
B |
|
local.subject |
preprimární pedagogika
|
cs |
local.subject |
pedagogové
|
cs |
local.subject |
sociální dovednosti
|
cs |
local.subject |
pre-primary education
|
en |
local.subject |
educationalists
|
en |
local.subject |
social skills
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account