dc.contributor.advisor |
Kramoliš, Jan
|
|
dc.contributor.author |
Zítková, Petra
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-20T04:25:59Z |
|
dc.date.available |
2010-07-20T04:25:59Z |
|
dc.date.issued |
2010-05-03 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/13884
|
|
dc.description.abstract |
V teoretické části této diplomové práce je definován cílový trh. Klade důraz na pečlivou segmentaci a uvádí z jakých hledisek lze segmentovat cílové skupiny. Podrobně je roze-psána teorie komunikačního mixu a především část podpory prodeje v maloobchodě. Dále se práce věnuje spotřebiteli samotnému, jeho nákupnímu chování, vlivu referenčních skupin a community marketingu. Praktická část se věnuje marketingovým analýzám. Dotazníkovému šetření, analýze komu-nikačního mixu maloobchodu Houseboard a analýze jeho silných, slabých stránek a příleži-tostí a hrozeb. V projektové části je navržen projekt na podporu prodeje pro jednotlivé cílové skupiny. |
cs |
dc.format |
82 s., 6 s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
1404011 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
podpora prodeje
|
cs |
dc.subject |
community marketing
|
cs |
dc.subject |
referenční skupiny
|
cs |
dc.subject |
maloobchod
|
cs |
dc.subject |
nákupní chování spotřebitele
|
cs |
dc.subject |
promotion
|
en |
dc.subject |
community marketing
|
en |
dc.subject |
reference groups
|
en |
dc.subject |
retailing
|
en |
dc.subject |
consumer purchase behaviour
|
en |
dc.title |
Projekt podpory prodeje s využitím specifik nákupního chování spotřebitele. |
cs |
dc.title.alternative |
Utilitazion specificity consumer purchase behaviour promotion project. |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Staňková, Eva |
|
dc.date.accepted |
2010-05-28 |
|
dc.description.abstract-translated |
The theoretical part defines target market. It emphasizes a careful segmentation, indicates aspects from which target groups can be defined. The theory of communication mix is described in a similar manner, especially the part dedicated to promotion in retailing. Fur-thermore, the thesis deals with the consumers, their purchase behaviour, influence of refe-rence groups and community marketing. The practical part is dedicated to marketing analyses, questionnaire enquiries, analysis of Houseboard retail store's communication mix and analysis of its strong and soft points as well as opportunities and threats. The project part suggests a promotion project for individual target groups. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/175
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and management |
en |
dc.identifier.stag |
14934
|
|
dc.date.assigned |
2010-03-29 |
|
utb.result.grade |
D |
|