dc.contributor.advisor |
Křížek, Zdeněk
|
|
dc.contributor.author |
Pospíšilová, Radmila
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-13T17:57:49Z |
|
dc.date.available |
2010-07-13T17:57:49Z |
|
dc.date.issued |
2006-05-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/1379
|
|
dc.description.abstract |
Cílem diplomové práce bylo popsat realizovatelný projekt měření efektivity reklamních kampaní na vozech MHD. V první fázi jsem analyzovala možnosti marketingového výzkumu a zvolila vhodnou metodiku měření.V druhé fázi bylo nutno analyzovat trh venkovní reklamy v sekci dopravních prostředků a představit jej v širším měřítku v začlenění do out-of-home médií. Dále jsem provedla analýzu současného stavu měření efektivity out-of-home médií, a to jak v České republice, tak v zahraničí. Z tohoto pohledu jsem stanovila vhodné výstupy, které by mělo měření přinést. Projekt řeší konkrétní model výzkumu efektivity reklamní kampaně na autobusech. Výsledky měření by měly být použi-telnými veličinami při sestavování mediálních plánů reklamními agenturami, či zadavateli reklamy. |
cs |
dc.format |
87 s., 11 s. obr. příloh |
cs |
dc.format.extent |
22639499 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
marketingový výzkum
|
cs |
dc.subject |
měření efektivity
|
cs |
dc.subject |
out-of-home média
|
cs |
dc.subject |
reklama na dopravních prostředcích
|
cs |
dc.subject |
marketing research
|
en |
dc.subject |
effectiveness research
|
en |
dc.subject |
out-of-home media
|
en |
dc.subject |
advertising on vehicles of public transport
|
en |
dc.title |
Měření efektivity reklamních kampaní na vozech MHD |
cs |
dc.title.alternative |
Research of effectiveness advertising campaigns used on the public transport vehicles |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Juříková, Martina |
|
dc.date.accepted |
2006-06-07 |
|
dc.description.abstract-translated |
This final thesis is aimed to describe a viable project of effectiveness research of advertising campaigns used on the public transport vehicles. In the first phase I analyzed the contingencies of marketing research and chose the most suitable research methodics. In the second phase it was necessary to analyze the market of out-of-home advertising in the section of means of transport and introduce it in wider basis within its incorporation into out-of-home media. Furthermore, I made analysis of the actual state of out-of-home media effectiveness research, both in The Czech Republic and abroad. From this point of view I set down suitable outputs which should be carried out by the research. The project deals with a concrete model of effectiveness research of advertising capaign on buses. The final research outputs should serve as applicable quantities for drawing up medial plans by advertising agencies or advertising submitters. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
2788
|
|
dc.date.assigned |
2006-01-13 |
|
utb.result.grade |
A |
|