dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Žaroská, Eliška
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-20T02:42:44Z |
|
dc.date.available |
2010-07-20T02:42:44Z |
|
dc.date.issued |
2010-05-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/13706
|
|
dc.description.abstract |
V teoretické části bakalářské práce je popsána metodika výuky čtení na základní škole speciální a podrobně je rozebrána analyticko-syntetická metoda čtení. Dále jsou zmíněny pomůcky ve výuce čtení, charakterizován je žák s mentální retardací a jsou zjištěny možnosti vzdělávání takto handicapovaných dětí. Empirická část mapuje úroveň a spokojenost s výukou čtení z pohledu pedagogů ve speciálních školách v Jihomoravském kraji. Praktická část zahrnuje pracovní metodické listy ke čtení, podle kterých probíhaly lekce počáteční výuky čtení. V praktické části jsou tyto lekce mapovány a popsány. |
cs |
dc.format |
75 s., 2 s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
6960343 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
metody čtení
|
cs |
dc.subject |
metoda analyticko-syntetická
|
cs |
dc.subject |
mentální retardace
|
cs |
dc.subject |
speciální škola
|
cs |
dc.subject |
reading methods
|
en |
dc.subject |
analytic-synthetic method
|
en |
dc.subject |
mental retardation
|
en |
dc.subject |
special school
|
en |
dc.title |
Metodika rozvoje čtenářských dovedností na základní škole speciální |
cs |
dc.title.alternative |
Methodology of Reading Skills Development at Special Needs Elementary School. |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Machů, Eva |
|
dc.date.accepted |
2010-06-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
The theoretical section of this bachelor thesis describes methods of teaching reading in primary schools for children with special educational needs. In doing so, this part provides a detailed analysis of the analytic-synthetic reading method and mentions aids used for teaching reading. Furthermore, the thesis characterizes pupils with mental retardation and suggests ways of educating these handicapped children. The empirical section examines the level of teaching reading and teachers' satisfaction with the methods used in primary schools for children with special educational needs in the South Moravian Region. The practical section includes reading worksheets which were used for the initial reading instruction. In this part the lessons are monitored and described. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
14630
|
|
dc.date.assigned |
2010-02-15 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
čtenářská gramotnost
|
cs |
local.subject |
mentálně retardované děti
|
cs |
local.subject |
readers' literacy
|
en |
local.subject |
children with mental disabilities
|
en |