dc.contributor.advisor |
Soukalová, Radomila
|
|
dc.contributor.author |
Melkusová, Alžběta
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-19T22:54:42Z |
|
dc.date.available |
2010-07-19T22:54:42Z |
|
dc.date.issued |
2010-04-26 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/13260
|
|
dc.description.abstract |
Cílem diplomové práce je návrh marketingových strategií pro regionální týdeník Boskovicko. V Teoretické části jsou představeny poznatky vztahující se k možnostem marketingu, marketingovým analýzám a marketingovému plánování. Analytická část je věnována situační analýze firmy Boskovicko prostřednictvím SWOT analýzy a analýzy konkurence s využitím Porterova pětifaktorového modelu; prostřednictvím dotazníkových šetření zkoumá kupní chování spotřebitelů (čtenářů a inzerentů). Výsledky analýz slouží v Projektové části k návrhu marketingových strategií. Pozornost je soustředěna na cílové tržní segmenty, na využití silných stránek a příležitostí k posílení slabých stránek a vyhnutí se rizikům i na vymezení se vůči konkurenci. |
cs |
dc.format |
101 stran, 85 stran příloh |
cs |
dc.format.extent |
6721647 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Marketing
|
cs |
dc.subject |
marketingová analýza
|
cs |
dc.subject |
marketingová strategie
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
Porterova analýza pěti sil
|
cs |
dc.subject |
cílová skupina
|
cs |
dc.subject |
regionální média
|
cs |
dc.subject |
Marketing
|
en |
dc.subject |
marketing analysis
|
en |
dc.subject |
marketing strategy
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.subject |
Porter's analysis Five Forces
|
en |
dc.subject |
target group
|
en |
dc.subject |
local media
|
en |
dc.title |
Návrh marketingových strategií týdeníku Boskovicko |
cs |
dc.title.alternative |
Marketing strategy for the regional weekly magazine Boskovicko |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Štarchoň, Peter |
|
dc.date.accepted |
2010-05-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis designs a marketing strategy for the regional weekly magazine Boskovicko. In the theoretical part, findings relevant to marketing opportunities, marketing analysis and marketing planning are presented. The analytical part is dedicated to the situational analysis of the company by means of the SWOT analysis and the competitor analysis using the Porter's five forces framework; questionnaire inquiries are applied to investigate the purchasing behaviour of the magazine's costumers (readers and advertisers). Based on the analysis results new marketing strategies are designed and presented in the project part of the thesis. The focus is on the target market segments, utilisation of the company's strengths, exploiting opportunities to improve the company's weaknesses, avoiding the threats and distinguishing the company from the competitors. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
13784
|
|
dc.date.assigned |
2009-12-01 |
|
utb.result.grade |
B |
|