dc.contributor.advisor |
Řehoř, Antonín
|
|
dc.contributor.author |
Roztočilová, Renata
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-19T18:32:37Z |
|
dc.date.available |
2010-07-19T18:32:37Z |
|
dc.date.issued |
2009-05-06 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/13120
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce pojednává o problematice integrace žáka s handicapem do běžné školy (obor SOU). Teoretická část je charakteristická rozdělením jednotlivých postižení, problematikou integrace a socializace dětí s handicapem, přijetím těchto dětí základní sociální skupinou-školní třídou, možné postoje rodiny, učitelů a zdravých spolužáků. V praktické části jsem se snažila pomocí dotazníku SORAD zjistit, jaký je postoj spolužáků ke spolužákovi s handicapem a do jaké míry ho jsou spolužáci schopni přijmout mezi sebe a pomoci tak jeho integraci do kolektivu |
cs |
dc.format |
47 s. |
cs |
dc.format.extent |
2228926 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Školní třída
|
cs |
dc.subject |
postižení
|
cs |
dc.subject |
handicap
|
cs |
dc.subject |
integrace
|
cs |
dc.subject |
socializace
|
cs |
dc.subject |
Handicapped
|
en |
dc.subject |
handicap
|
en |
dc.subject |
integration
|
en |
dc.subject |
socializing
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
school class
|
en |
dc.title |
Analýza sociálních vztahů ve třídě vzhledem ke zdravotně postiženému žákovi |
cs |
dc.title.alternative |
Analysis of social relations at class |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Plšková, Alena |
|
dc.date.accepted |
2010-01-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
Bachalor work ?Analysis of social relations at class? is dissert on problem of integration of classmate with handicap to common school (college). Theoretic part is characteristic of devission of handicap level integration problem and socializing of children with handicap, acceptation of these children as general social class ? school class, posible bearings of parents, teachers and non-handicapped classmates. In practical part I was trying to discover by questionnaire SORAD find out what is the classmate's bearing to classmate with handicap and how much classmates do accept handicapped classmates and help to integrate them to common colective. |
en |
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
1016143
|
|
dc.date.assigned |
2008-04-30 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
tělesně postižení
|
cs |
local.subject |
střední odborná učiliště
|
cs |
local.subject |
sociální integrace
|
cs |
local.subject |
people with physical disabilities
|
en |
local.subject |
secondary vocational schools
|
en |
local.subject |
social integration
|
en |