dc.contributor.advisor |
Soukalová, Radomila
|
|
dc.contributor.author |
Trchalíková, Iva
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-19T16:30:24Z |
|
dc.date.available |
2010-07-19T16:30:24Z |
|
dc.date.issued |
2010-05-03 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/12872
|
|
dc.description.abstract |
Tato práce se zabývá návrhem marketingového plánu firmy za účelem jejího dalšího rozvoje. Projekt marketingového plánu vychází z marketingové situační analýzy, z analýzy SWOT a analýzy BCG. Informace pochází z veřejně dostupných zdrojů a interních údajů firmy. Navržený marketingový plán vytyčuje marketingové cíle, určuje strategie, programy činností a stanoví rozpočet potřebný k jeho realizaci. Zpracovaný návrh marketingového plánu je poté podroben rizikové, nákladové a časové analýze. Závěr práce obsahuje zhodnocení navrženého marketingového plánu z hlediska jeho efektivity, přínosů a účelnosti vynaložených finančních prostředků vzhledem k jejich návratnosti. |
cs |
dc.format |
88 s. |
cs |
dc.format.extent |
3122019 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
marketingové plánování
|
cs |
dc.subject |
marketingová situační analýza
|
cs |
dc.subject |
analýza PEST
|
cs |
dc.subject |
Porterův model pěti konkurenčních sil
|
cs |
dc.subject |
analýza SWOT
|
cs |
dc.subject |
BCG Matice
|
cs |
dc.subject |
segmentace
|
cs |
dc.subject |
marketingový mix
|
cs |
dc.subject |
marketing planning
|
en |
dc.subject |
marketing situational analysis
|
en |
dc.subject |
PEST analysis
|
en |
dc.subject |
Porter's five forces model
|
en |
dc.subject |
SWOT
|
en |
dc.subject |
BCG Matrix
|
en |
dc.subject |
segmentation
|
en |
dc.subject |
marketing mix
|
en |
dc.title |
Projekt marketingového plánu firmy za účelem jejího dalšího rozvoje |
cs |
dc.title.alternative |
Company marketing development with the wiew to her next expansion |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Harantová, Lenka |
|
dc.date.accepted |
2010-06-03 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this work is to propose a company marketing plan for its further development. Marketing plan is based on marketing situational analysis, SWOT analysis and the BCG analysis. The information comes from publicly available sources and internal company data. The proposed marketing plan outlines the marketing objectives, identifies strategies, provides programs of activities and defines the budget needed for its implementation. The draft of the marketing plan is then subjected to the risk, cost and time analysis. Conclusion of the work includes an evaluation of the proposed marketing plan in terms of its effectiveness, benefits and purposiveness of funds expended in relation to their return. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/175
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and management |
en |
dc.identifier.stag |
15375
|
|
dc.date.assigned |
2010-03-29 |
|
utb.result.grade |
B |
|