dc.contributor.advisor |
Piska, Josef
|
|
dc.contributor.author |
Rusínová, Michaela
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-19T16:08:41Z |
|
dc.date.available |
2010-07-19T16:08:41Z |
|
dc.date.issued |
2010-05-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/12833
|
|
dc.description.abstract |
Cílem této bakalářské práce je seznámit čtenáře s reklamou, konkrétně genderovými stereotypy v reklamě, co to genderové stereotypy v reklamě jsou, jak se projevují a jaký mají pro marketing význam. V první části se zaměřuji na teorii ohledně reklamy, gendru jako takového, ve společnosti a poté propojení gendru s reklamou a vývoj v průběhu 20.století. Druhá část popisuje ovlivnění gendru v reklamě společností, politikou a historií v ČR a USA, srovnání genderových stereotypů v reklamě v těchto zemích. Součástí bakalářské práce jsou také případové studie reklam určitých společností, kde se genderové stereotypy vyskytují nejčastěji. Tato bakalářská práce slouží k vysvětlení podstaty genderových stereotypů v reklamě a porovnání úrovně reklamy v ČR a USA se zaměřením na genderové stereotypy. |
cs |
dc.format |
78 s. |
cs |
dc.format.extent |
2873123 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
gender
|
cs |
dc.subject |
USA
|
cs |
dc.subject |
ČR
|
cs |
dc.subject |
vývoj
|
cs |
dc.subject |
stereotyp
|
cs |
dc.subject |
advertising
|
en |
dc.subject |
gender
|
en |
dc.subject |
USA
|
en |
dc.subject |
Czech Republic
|
en |
dc.subject |
development
|
en |
dc.subject |
stereotype
|
en |
dc.title |
Gendrové stereotypy v reklamě - reklama v průběhu 20. století se zaměřením na gendrové stereotypy |
cs |
dc.title.alternative |
Gender stereotypes in advertising - Advertising during 20th century with the intention of gender stereotypes |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Nemčoková, Katarína |
|
dc.date.accepted |
2010-06-17 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of the bachelor thesis is to acquiant readers with advertising, mainly with gender stereotypes in advertising, what the gender stereotypes in advertising are, how they behave and what their marketing purpose is. In a first part I focus on theory about advertising, gender as such, gender in society, connection gender with advertising and development of gender stereotypes in advertising during 20th century. Second part describes how is the gender in advertising influenced by policy and history in Czech Republic and USA, comparison of the gender stereotypes in advertising in these two countries. Advertising case studies are also a part of the bachelor thesis. These case studies are advertisement of companies, where the appearance of gender is obvious. This bachelor thesis serves for explanation of gender stereotypes in advertising and comparison of the advertising level in Czech Republic and USA. |
en |
dc.description.department |
Ústav anglistiky a amerikanistiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/13
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk pro manažerskou praxi |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
English for Business Administration |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Filologie |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Philology |
en |
dc.identifier.stag |
13947
|
|
dc.date.assigned |
2010-01-08 |
|
utb.result.grade |
E |
|
local.subject |
genderové stereotypy
|
cs |
local.subject |
reklama
|
cs |
local.subject |
gender stereotypes
|
en |
local.subject |
advertising
|
en |