1. Teoretická část: Autorské písmo - esej o motivaci, principech a způsobech realizace 2. Praktická část: Autorské písmo - digitalizace a vytvoření fontu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Vaněk, Rostislav
|
|
dc.contributor.author |
Nedoma, Tomáš
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-19T12:02:37Z |
|
dc.date.available |
2010-07-19T12:02:37Z |
|
dc.date.issued |
2010-05-17 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/12717
|
|
dc.description.abstract |
Práce se zaměřuje na tvorbu rozsáhlých písmových rodin a pojednává o principech a způsobech realizace digitálních fontů v souvislosti s jejich nejrozšířenějšími formáty a způsoby použití. Text se také zabývá současným stavem digitální typografie s ohledem na její původ a možný rozvoj, jak z hlediska estetického, tak z hlediska technologického v návaznosti na současné standardy a možnosti typografického a grafického softwaru. Zvláštní pozornost práce věnuje způsobům kresby digitálních písem pomocí kubických Bézierových křivek a omezením vyplývajících z technologické povahy současných formátů fontů. |
cs |
dc.format |
58 s., 12 s. obr. příloh |
cs |
dc.format.extent |
45242364 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Font
|
cs |
dc.subject |
Digitální písmo
|
cs |
dc.subject |
OpenType
|
cs |
dc.subject |
PostScript
|
cs |
dc.subject |
TrueType
|
cs |
dc.subject |
Multiple Master
|
cs |
dc.subject |
Hinting
|
cs |
dc.subject |
Metrika
|
cs |
dc.subject |
Adjustace
|
cs |
dc.subject |
Justáž
|
cs |
dc.subject |
Kerning
|
cs |
dc.subject |
Vyrovnání párů
|
cs |
dc.subject |
Prostrkání
|
cs |
dc.subject |
Typografie
|
cs |
dc.subject |
Slitky
|
cs |
dc.subject |
Ligatury
|
cs |
dc.subject |
Kapitálky
|
cs |
dc.subject |
Minusky
|
cs |
dc.subject |
Verzálky
|
cs |
dc.subject |
Číslice
|
cs |
dc.subject |
Skákavé číslice
|
cs |
dc.subject |
Proporcionální číslice
|
cs |
dc.subject |
Hybridní číslice
|
cs |
dc.subject |
Tabulkové číslice
|
cs |
dc.subject |
Diakritika
|
cs |
dc.subject |
Interpunkce
|
cs |
dc.subject |
Znak
|
cs |
dc.subject |
Glyf
|
cs |
dc.subject |
Písmová rodina
|
cs |
dc.subject |
Řez
|
cs |
dc.subject |
Interpolace
|
cs |
dc.subject |
Extrapolace
|
cs |
dc.subject |
Font
|
en |
dc.subject |
Digital type
|
en |
dc.subject |
OpenType
|
en |
dc.subject |
PostScript
|
en |
dc.subject |
TrueType
|
en |
dc.subject |
Multiple Master
|
en |
dc.subject |
Hinting
|
en |
dc.subject |
Metrics
|
en |
dc.subject |
Kerning
|
en |
dc.subject |
Leading
|
en |
dc.subject |
Typography
|
en |
dc.subject |
Ligature
|
en |
dc.subject |
Small Cap
|
en |
dc.subject |
Lower case
|
en |
dc.subject |
Upper case
|
en |
dc.subject |
Numerals
|
en |
dc.subject |
Old style numerals
|
en |
dc.subject |
Proportional numerals
|
en |
dc.subject |
Hybrid numerals
|
en |
dc.subject |
Tabular numerals
|
en |
dc.subject |
Diacritics
|
en |
dc.subject |
Punctuation
|
en |
dc.subject |
Character
|
en |
dc.subject |
Glyph
|
en |
dc.subject |
Type family
|
en |
dc.subject |
Typeface
|
en |
dc.subject |
Interpolation
|
en |
dc.subject |
Extrapolation
|
en |
dc.title |
1. Teoretická část: Autorské písmo - esej o motivaci, principech a způsobech realizace 2. Praktická část: Autorské písmo - digitalizace a vytvoření fontu |
cs |
dc.title.alternative |
1. Theoretical Part: Original Type - Essay on Motivation, Principles and Means of Realization 2. Practical Part: Original Type - Type Digitizing and Font Creation |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Brousil, Tomáš |
|
dc.date.accepted |
2010-06-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
This document focuses on creation of extensive type families and deals with principles and means of digital fonts implementation in context of its most widespread formats and way of usage. Text also deals with present state of digital typography in relation to its origins and possible development both in light of aesthetics and technicalities in context of current standards and potential of typographic and graphic software. This text pays special attention to rules of drawing type by means of cubic Bézier curves with restrictions caused by current font formats specifications. |
en |
dc.description.department |
Ústav reklamní fotografie a grafiky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/188
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Multimedia a design - Grafický design |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Multimedia and Design - Graphic Design |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
MgA. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Výtvarná umění |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Fine Arts |
en |
dc.identifier.stag |
14794
|
|
dc.date.assigned |
2009-12-01 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account