Amerikanizace a americký styl života v českých reklamách, kulturní důsledky
Show full item record
No preview available
Title:
|
Amerikanizace a americký styl života v českých reklamách, kulturní důsledky |
Author: |
Tomandl, Jan
|
Advisor: |
Křížek, Zdeněk
|
Abstract:
|
Cílem diplomové práce je analyzovat obraz Spojených států amerických v české reklamě a vliv amerikanizace v marketingových komunikacích na českou kulturu. Práce ověřuje předpoklad, že obraz Ameriky v reklamě se výrazně mění v čase, stejně jako intenzita amerikanizace kultury a společnosti. Oba jevy podle názoru autora závisí na mezinárodní politické a ekonomické situaci. Teoretická část práce přináší obecný popis globalizace, amerikanizace, konzumerismu, amerického kulturního imperialismu a amerického mýtu a popisuje souvislosti reklamy a kultury. Dále práce rekapituluje kulturní a politické vztahy Česka a Spojených států amerických ve 20. a 21. století se zvláštním přihlédnutím k období 1990 až 2010. V praktické části pak diplomová práce na shromážděných příkladech sleduje proměny obrazu Ameriky v české reklamě. Součástí práce jsou případové studie o Santa Clausovi, státních symbolech USA, americké krajině a americkém životním stylu v české reklamě. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/12113
|
Date:
|
2010-04-23 |
Availability:
|
Bez omezení |
Department:
|
Ústav marketingových komunikací |
Discipline:
|
Marketingové komunikace |
Grade for thesis and defense:
|
A
17083
|
Citace závěřečné práce
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show full item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account