Amerikanizace a americký styl života v českých reklamách, kulturní důsledky

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Amerikanizace a americký styl života v českých reklamách, kulturní důsledky

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Amerikanizace a americký styl života v českých reklamách, kulturní důsledky
Autor: Tomandl, Jan
Vedoucí: Křížek, Zdeněk
Abstrakt: Cílem diplomové práce je analyzovat obraz Spojených států amerických v české reklamě a vliv amerikanizace v marketingových komunikacích na českou kulturu. Práce ověřuje předpoklad, že obraz Ameriky v reklamě se výrazně mění v čase, stejně jako intenzita amerikanizace kultury a společnosti. Oba jevy podle názoru autora závisí na mezinárodní politické a ekonomické situaci. Teoretická část práce přináší obecný popis globalizace, amerikanizace, konzumerismu, amerického kulturního imperialismu a amerického mýtu a popisuje souvislosti reklamy a kultury. Dále práce rekapituluje kulturní a politické vztahy Česka a Spojených států amerických ve 20. a 21. století se zvláštním přihlédnutím k období 1990 až 2010. V praktické části pak diplomová práce na shromážděných příkladech sleduje proměny obrazu Ameriky v české reklamě. Součástí práce jsou případové studie o Santa Clausovi, státních symbolech USA, americké krajině a americkém životním stylu v české reklamě.
URI: http://hdl.handle.net/10563/12113
Datum: 2010-04-23
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav marketingových komunikací
Studijní obor: Marketingové komunikace
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby: A 17083


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit
tomandl_2010_dp.pdf 15.12Mb PDF Zobrazit/otevřít
tomandl_2010_vp.pdf 50.24Kb PDF Zobrazit/otevřít
tomandl_2010_op.pdf 57.82Kb PDF Zobrazit/otevřít

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet