dc.contributor.advisor |
Bačuvčík, Radim
|
|
dc.contributor.author |
Zelinská, Kristýna
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-18T12:30:54Z |
|
dc.date.available |
2010-07-18T12:30:54Z |
|
dc.date.issued |
2010-04-26 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/11111
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá problematikou marketingu a marketingové komunikace jako nástroje kulturní politika města. V první části práce se věnuji teoretickým poznatkům problémové oblasti - východiskům a zásadám kulturní politiky měst a obcí, principům projektu Evropské hlavní město kultury a kultuře jako důležitému faktoru marketingu měst a obcí. V praktické části popisuji výchozí situaci kultury v Ostravě, zásady její kulturní politiky a analyzuji marketing a marketingovou komunikaci kandidatury města Ostravy na Evropské hlavní město kultury. V projektové části formuluji vlastní návrh na marketingovou komunikaci projektu Ostravy 2015 v případě získání titulu Evropské hlavní město kultury 2015. |
cs |
dc.format |
81 s. |
cs |
dc.format.extent |
3808162 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
marketing
|
cs |
dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
kulturní politika
|
cs |
dc.subject |
marketing měst a obcí
|
cs |
dc.subject |
Evropské hlavní město kultury
|
cs |
dc.subject |
marketingový mix
|
cs |
dc.subject |
cílová skupina
|
cs |
dc.subject |
marketing
|
en |
dc.subject |
marketing communication
|
en |
dc.subject |
cultural policy
|
en |
dc.subject |
municipal marketing
|
en |
dc.subject |
Europen Capital of Culture
|
en |
dc.subject |
marketing mix
|
en |
dc.subject |
target groups
|
en |
dc.title |
Marketing a marketingová komunikace Ostravy 2015 jako nástroj kulturní politiky města Ostravy |
cs |
dc.title.alternative |
Marketing and marketing communication of Ostrava 2015 project as an implement of cultural policy of city of Ostrava |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Soukalová, Radomila |
|
dc.date.accepted |
2010-05-27 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals with problems of the marketing and marketing communication as an implement of cultural policy of the city. First part presented main theory aspects of the subject - resources and theses of cultural policy of cities and regions, principles of European Capital of Culture project and culture a sa main factor of municipal marketing. Then I describe characteristic of cultural situation in Ostrava, theses of its cultural policy and analyze marketing and marketing communication of the City of Ostrava as a candidate for the title of European Capital of Culture. Last part of my thesis is a suggestion for marketing communication of the Ostrava 2015 project. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
17096
|
|
dc.date.assigned |
2009-12-01 |
|
utb.result.grade |
A |
|