dc.contributor.advisor |
Kašpárková, Svatava
|
|
dc.contributor.author |
Stejskalová, Gabriela
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-18T08:04:58Z |
|
dc.date.available |
2010-07-18T08:04:58Z |
|
dc.date.issued |
2009-05-20 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/10773
|
|
dc.description.abstract |
Učebnice hrají v edukačním procesu velmi důležitou úlohu. Jsou nástrojem, pomocníkem, průvodcem i normou, proto je jejích výběr nebo tvorba velmi důležitý proces. Cílem diplomové práce je navrhnout učebnici IKT pro potřeby ZŠ Křižná, Valašské Meziříčí. První část shrnuje teoretické informace o učebnicích, jejich funkcích a hodnocení. Ve druhé části je provedeno hodnocení tří učebnic IKT pro základní školy. Závěr je věnován návrhu učebnice pro žáky a učitele naší školy. |
cs |
dc.format |
80 s., 16 s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
9660799 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
texbook
|
en |
dc.subject |
teaching papers
|
en |
dc.subject |
evaluation of texbooks
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
učebnice
|
cs |
dc.subject |
učební text
|
cs |
dc.subject |
hodnocení učebnic
|
cs |
dc.subject |
výuka
|
cs |
dc.subject |
kurikulum
|
cs |
dc.title |
Tvorba učebnice IKT pro ZŠ Křižná |
cs |
dc.title.alternative |
Design of textbook for ICT et Public School Křižná |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Mikulová, Lenka |
|
dc.date.accepted |
2009-06-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
Textbooks plays a very important role in education. They serve as tool and tutor, guidebook and gauge, so creating or choosing an appropriate one is very important. The target of this diploma thesis is to designed a textbook of the subjekt called Information and comunication technology for need of pupils and teachers of the basic school Křižná, Valašské Meziříčí. First part summons teoretical information about textbooks, their function and evaluation. In the second part is done an evaluation of three textbooks edited especially for czech basic school. The conclusion is given to suggestion of our own textbook which is specially tailored for the needs of our pupils and teachers. |
en |
dc.description.department |
Ústav automatizace a řídicí techniky |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/91
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství informatiky pro základní a střední školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
IT Education at Elementary and Secondary Schools |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Applied Informatics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky |
cs |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Engineering Informatics |
en |
dc.thesis.degree-program |
Inženýrská informatika |
cs |
dc.identifier.stag |
12597
|
|
dc.date.assigned |
2009-02-27 |
|
utb.result.grade |
B |
|
local.subject |
informační technologie
|
cs |
local.subject |
učebnice základních škol
|
cs |
local.subject |
information technology
|
en |
local.subject |
elementary school textbooks
|
en |