Rozvoj čtenářské gramotnosti u dětí mladšího školního věku.
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Jelínková, Hana
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-18T07:54:30Z |
|
dc.date.available |
2010-07-18T07:54:30Z |
|
dc.date.issued |
2009-05-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/10763
|
|
dc.description.abstract |
Moje diplomová práce se v teoretické části zaměřuje na problematiku čtenářské gramotnos-ti; konkrétně porozumění čtenému textu. Snažím se poukázat na problematiku týkající se porozumění čtenému textu u dětí mladšího školního věku. Práce popisuje kromě zmíněné čtenářské gramotnosti také tendence a principy rozvoje gramotnosti (jak z pohledu recipo-vání čteného textu, tak i rozvoje gramotnosti z pohledu pedagogického), rámcový vzdělá-vací program, který zahrnuje klíčové kompetence. Dalším úsekem je práce s didaktickým textem a v neposlední řadě význam školního vzdělávání. Praktická část se dělí na dva úseky. První úsek je věnovaný didaktickému testování žáků v souvislosti s výše zmíněnou problematiku porozumění čtenému textu. Další úsek posky-tují představy pedagogů o "výborném" čtenáři a naopak, v čem se liší "slabý" čtenář od "výborného". |
cs |
dc.format |
96 s., 28 s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
3282740 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
kognitivní vývoj
|
cs |
dc.subject |
Rámcový vzdělávací program
|
cs |
dc.subject |
klíčové kompetence
|
cs |
dc.subject |
čtenářská gramotnost
|
cs |
dc.subject |
porozumění čtenému textu
|
cs |
dc.subject |
čtení
|
cs |
dc.subject |
kritické myšlení
|
cs |
dc.subject |
didaktické testování
|
cs |
dc.subject |
cognitive development
|
en |
dc.subject |
framework curriculum
|
en |
dc.subject |
key competencies
|
en |
dc.subject |
literacy
|
en |
dc.subject |
understanding text
|
en |
dc.subject |
reading
|
en |
dc.subject |
critical thinking
|
en |
dc.subject |
educational testing
|
en |
dc.title |
Rozvoj čtenářské gramotnosti u dětí mladšího školního věku. |
cs |
dc.title.alternative |
Developing literacy in children younger school age. |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Řeháčková, Helena |
|
dc.date.accepted |
2009-06-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
My thesis focuses on issue of literacy; specifically to understand the text reading in the theoretical part. I am trying to highlight the issue of understanding reading text for younger children of school age. The work described in addition to the literacy trends and principles of the development of literacy (both in terms of perception reading text, as well as the de-velopment of literacy in terms of teaching), curriculum framework, which includes key competencies. Another section is working with a teaching text, and not least the importan-ce of school education. The practical part is divided into two sections. The first section is devoted to educational testing of pupils in relation to the above-mentioned problems understanding reading text. Another section provides ideas for teachers 'qexcellent" readers, and vice versa, what is different 'qweak" the reader from the 'qexcellent". |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
11421
|
|
dc.date.assigned |
2009-02-12 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
děti mladšího školního věku
|
cs |
local.subject |
porozumění textu
|
cs |
local.subject |
younger school age children
|
en |
local.subject |
reading comprehension
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account