Syndrom psychického vyhoření u učitelů

DSpace Repository

Language: English čeština 

Syndrom psychického vyhoření u učitelů

Show simple item record

dc.contributor.advisor Poledňová, Ivana
dc.contributor.author Shorná, Zdenka
dc.date.accessioned 2010-07-18T06:42:25Z
dc.date.available 2010-07-18T06:42:25Z
dc.date.issued 2009-04-30
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/10630
dc.description.abstract Tato bakalářská práce se zabývá problematikou syndromu vyhoření u učitelů. Teoretická část vymezuje základní pojem syndromu vyhoření, zabývá se příčinami jeho vzniku, jeho projevy, stádii, terapií a prevencí. Popisuje osobnost učitele, odborné a osobnostní předpoklady pro výkon této profese. Zabývá se dalšími faktory jako je pracovní spokojenost a odhaluje příčiny psychické a fyzické zátěže. Praktickou část tvoří výzkum, základní výzkumnou metodou byl rozhovor. Při výzkumu jsem spolupracovala s pedagogy z různých škol. Na základě získaných dat se mi potvrdily nebo vyvrátily moje domněnky. cs
dc.format 52 s. cs
dc.format.extent 345391 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject syndrom vyhoření cs
dc.subject vyčerpání cs
dc.subject učitel cs
dc.subject zátěž cs
dc.subject stres cs
dc.subject relaxace cs
dc.subject prevence cs
dc.subject burnout syndrome en
dc.subject exhausting en
dc.subject teacher en
dc.subject stress en
dc.subject relaxation en
dc.subject prevention en
dc.title Syndrom psychického vyhoření u učitelů cs
dc.title.alternative Syndrome of psychological burn-up for teachers en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Jůzlová, Hana
dc.date.accepted 2009-06-15
dc.description.abstract-translated This bachelor work deals with the burnout syndrome issue in teacher?s profession. The theoretical part explains the main terminology ? burnout syndrome, what causes its starts, how it works and progresses. It also shows the possibilities of therapy and prevention. It describes the teacher?s profession, his personal and professional qualities for performing this job. Practical part consists of research, the main used method is interview. At this research I cooperated with pedagogues from different schools. On the base of obtained data it confirmed or dis confirmed my suppositions. en
dc.description.department Institut mezioborových studií cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/97 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 1016159
dc.date.assigned 2008-04-30
utb.result.grade D
local.subject pedagogové cs
local.subject učitelé cs
local.subject educationalists en
local.subject teachers en


Files in this item

Files Size Format View
shorná_2009_bp.pdf 337.2Kb PDF View/Open
shorná_2009_vp.doc 70.22Kb Microsoft Word View/Open
shorná_2009_op.doc 55.22Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account