Zanedbávané, týrané a zneužívané děti
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Zapletalová, Barbora
|
|
dc.contributor.author |
Konupková, Soňa
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T07:28:42Z |
|
dc.date.available |
2010-07-17T07:28:42Z |
|
dc.date.issued |
2009-05-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/7859
|
|
dc.description.abstract |
Tato práce se zabývá problematikou týraných, zanedbávaných a zneužívaných dětí. Definuje tyto pojmy, popisuje příčiny vzniku syndromu CAN, ale také rizikové situace, které mohou vést k neprospívání dítěte a jejich následky. V rámci krizové intervence představuje zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc rodinného typu. Výzkum je zaměřen na děti, které v tomto zařízení pobývají. Snaží se najít odpověď na otázky, jak rychle se děti sžijí s novým prostředím této péče, s jakými problémy přišly a jak se jim daří tyto těžké životní situace zvládat. |
cs |
dc.format |
82 s., 2 s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
1490361 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Týrání
|
cs |
dc.subject |
zanedbávání
|
cs |
dc.subject |
zneužívání
|
cs |
dc.subject |
syndrom CAN
|
cs |
dc.subject |
následky
|
cs |
dc.subject |
krizová intervence
|
cs |
dc.subject |
Torment
|
en |
dc.subject |
neglect
|
en |
dc.subject |
abuse
|
en |
dc.subject |
"CAN" syndrome
|
en |
dc.subject |
consequences
|
en |
dc.subject |
crisis intervention
|
en |
dc.title |
Zanedbávané, týrané a zneužívané děti |
cs |
dc.title.alternative |
Torment, Neglected and Abused Children |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Bůžek, Antonín |
|
dc.date.accepted |
2009-06-18 |
|
dc.description.abstract-translated |
This essay focuses on problems of tormented, neglected and abused children. The essay also defines these subjects by describing the cause of origin of "CAN" syndrome and also risk situations which can lead to a child not benefiting from the family environ-ment and consequences of no action. The crisis intervention of the children in urgent need suggests that they should be intro-duced in to foster care. The research concentrates on children who live in this kind of care. It tries to answer the questions of how quickly these children adapt to this new environ-ment, what sort of problems they brought with them and how they manage to overcome these difficult life circumstances. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
12235
|
|
dc.date.assigned |
2009-02-18 |
|
utb.result.grade |
B |
|
local.subject |
týrané děti
|
cs |
local.subject |
abused children
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account