Vzdělávání neslyšících dětí, žáků a studentů a jejich uplatnění v praxi

DSpace Repository

Language: English čeština 

Vzdělávání neslyšících dětí, žáků a studentů a jejich uplatnění v praxi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Rašínová, Viola
dc.contributor.author Knolová, Iva
dc.date.accessioned 2010-07-17T00:46:10Z
dc.date.available 2010-07-17T00:46:10Z
dc.date.issued 2008-04-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/7102
dc.description.abstract Autorka bakalářské práce: "Vzdělávání neslyšících dětí, žáků a studentů a jejich uplatnění v praxi", seznamuje v úvodu případné čtenáře se svou cestou k poznávání problematiky života neslyšících spoluobčanů. Informuje o projektu: "Tísňová linka pro neslyšící", jehož je spoluautorkou. V další části poukazuje na rozdílnost vnímání a přijímání informací od okolního světa osobami se zbytky sluchu a osobami neslyšícími. O vlivu prostředí, v kterém se dítě s poruchou sluchu vyvíjí. O specifičnosti komunikace osob neslyšících, způsobu vzdělávání. Je zde zdůrazněna rozdílnost mezi tradičním způsobem vzdělávání ve speciálních školských zařízeních, většinou internátního typu, a novou možnosti integrovaného vzdělávání neslyšících dětí. Autorka poukazuje na výhody, ale i úskalí obou naprosto rozdílných způsobů v přístupu ke vzdělávání sluchově postižených na všech stupních škol. Jsou zde také nastíněny problémy s profesní orientací sluchově postižených. Autorka informuje o možnostech následného studia, které společnost neslyšícím studentům nabízí. A dále také zdůrazňuje problémy neslyšících občanů při hledání profesního uplatnění a jejich orientaci v praktickém životě. Bakalářská práce nejen informuje a poukazuje na nepříjemná úskalí, kterým musí neslyšící v majoritní společnosti slyšících čelit. Poukazuje také na majoritní část společnosti, která pohlíží na neslyšící s celou řadou předsudků a mýtů. Tato práce vybízí k propojení obou, někdy tolik rozdílných, světů a k odstranění mnohdy nesmyslných komunikačních barier. cs
dc.format 54 s., 1 s. obr. příloh cs
dc.format.extent 684057 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Pouze v rámci univerzity
dc.subject Bikulturalismus cs
dc.subject bilingvismus cs
dc.subject dvojjazyčnost cs
dc.subject bilingvismus neslyšících cs
dc.subject handicap cs
dc.subject kochleární neuroprotéza cs
dc.subject implantát cs
dc.subject komunikace cs
dc.subject kultura cs
dc.subject kultura neslyšících cs
dc.subject nedoslýchavý cs
dc.subject neslyšící cs
dc.subject ohluchlý cs
dc.subject postižení cs
dc.subject postlingválně neslyšící cs
dc.subject prelingválně neslyšící cs
dc.subject řeč cs
dc.subject sluch cs
dc.subject vada cs
dc.subject znakový jazyk cs
dc.subject Biculturalism en
dc.subject bilinguism en
dc.subject bilinguism of the deaf people en
dc.subject handicap en
dc.subject cochlear neuroprosthesis en
dc.subject implant en
dc.subject communication en
dc.subject culture en
dc.subject culture of deaf people en
dc.subject persons with deafness en
dc.subject deaf persons en
dc.subject people who turned deaf en
dc.subject handicapped en
dc.subject postlingual deaf people en
dc.subject prelingual deaf people en
dc.subject speech en
dc.subject hearing en
dc.subject defect en
dc.subject sign language en
dc.title Vzdělávání neslyšících dětí, žáků a studentů a jejich uplatnění v praxi cs
dc.title.alternative Education of deaf children, pupils and students and their assertion in the practice en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Štěpánková, Lenka
dc.date.accepted 2008-06-25
dc.description.abstract-translated The author of the bachelor's work "Education of deaf children, pupils and students and their assertion in the practice" posts up the possible readers in her way of finding out the relevant questions of deaf citizens' Iife. She also gives information about the project "Distress line for deaf people" whose coauthor she is. ln another part, she refers to a difference of perceiving and information receiving from the surrounding world by the persons with residual hearing and by deaf ones, as well as to the influence of milieu in which a child with hearing defects evolves and to communication specifying of deaf persons, to the way of their education. The difference between the traditional way of education in special school facilities, mostly in boarding-schools, and a new possibi/ity of integrated education of deaf children is emphasized here. The author refers to advantages, but a/so disadvantages of both completely different ways how to educate the auditory affected peop/e in all types of schools. The problems with professional orientation of auditory affected people are outlined here, too. The author gives information about possibilities of successive studies being offered to the deaf students by the society. She also emphasizes the problems of deaf citizens by looking for a profession and their orientation in the practicallife. The bachelor's work does not give only information and shows disagreable problems the deaf people have to face among the majority of well-hearing ones.lt also mentions the majority of people in the society who look at the deaf ones with many myths and prejudices. This work invites to the connection of both, sometimes so different worlds and to the removing of senseless communication barriers. en
dc.description.department Institut mezioborových studií cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/97 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 1009319
dc.date.assigned 2007-04-30
utb.result.grade A
local.subject neslyšící děti cs
local.subject osoby se specifickými potřebami cs
local.subject deaf children en
local.subject people with special needs en


Files in this item

Files Size Format View
knolová_2008_bp.pdfBlocked 668.0Kb PDF View/Open
knolová_2008_vp.doc 55.22Kb Microsoft Word View/Open
knolová_2008_op.doc 49.19Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account