Projektová výuka a její využití v mateřské škole
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Vašíková, Jana
|
|
| dc.contributor.author |
Kadlecová, Andrea
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:09:47Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:09:47Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-08 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/57640
|
|
| dc.description.abstract |
Bakalářská práce má teoreticko-aplikační charakter. Cílem bylo vytvořit projekt o odkazu Tomáše Bati aplikovatelný do mateřských škol ve Zlíně. Teoretická část se zaměřuje na projektovou výuku, související pedagogické přístupy a odkaz Tomáše Bati v kontextu předškolního vzdělávání. Aplikační část představuje dlouhodobý projekt v mateřské škole s cílem zprostředkovat dětem ve věku 3-6 let přiblížení osobnosti Tomáše Bati formou zážitkového a situačního učení. Vznikl soubor aktivit, jejichž výstupem je desková hra inspirovaná baťovským Zlínem. Součástí práce je evaluace realizovaná formou sebereflexe, zpětné vazby od dětí a volné reflexe učitelky mateřské školy. Zjištění potvrzují osvojení poznatků o Tomáši Baťovi, rozvoj klíčových kompetencí a vnitřní propojení tématu s osobní zkušeností dětí. V závěru jsou formulována doporučení vztahující se k aplikaci projektu v předškolní praxi. |
|
| dc.format |
88 s. |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
projektová metoda
|
cs |
| dc.subject |
projektová výuka
|
cs |
| dc.subject |
situační učení
|
cs |
| dc.subject |
zážitková pedagogika
|
cs |
| dc.subject |
odkaz Tomáše Bati
|
cs |
| dc.subject |
project method
|
en |
| dc.subject |
project-based learning
|
en |
| dc.subject |
situational learning
|
en |
| dc.subject |
experiential pedagogy
|
en |
| dc.subject |
Tomáš Bata's legacy
|
en |
| dc.title |
Projektová výuka a její využití v mateřské škole |
|
| dc.title.alternative |
Project Based Learning in Kindergarten |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Horníčková, Beata |
|
| dc.date.accepted |
2025-05-29 |
|
| dc.description.abstract-translated |
The bachelor's thesis has a theoretical-applied character. The aim was to create a project about the legacy of Thomas Bata applicable to kindergartens in Zlín. The theoretical part focuses on project-based learning, related pedagogical approaches and the legacy of Thomas Bata in the context of preschool education. The application part represents a long-term project in kindergarten with the aim of introducing children aged 3-6 to the personality of Tomáš Bata through experiential and situational learning. A set of activities was created, the output of which is a board game inspired by Bata's Zlín. The work includes an evaluation carried out in the form of self-reflection, feedback from children and free reflection by the kindergarten teacher. The findings confirm the acquisition of knowledge about Tomáš Bata, the development of key competencies and the internal connection of the topic with the personal experience of children. In conclusion, recommendations are formulated regarding the application of the project in preschool practice. |
|
| dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
| dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
| dc.identifier.stag |
69994
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-24 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account