Projektová výuka a její využití v mateřské škole

DSpace Repository

Language: English čeština 

Projektová výuka a její využití v mateřské škole

Show simple item record

dc.contributor.advisor Vašíková, Jana
dc.contributor.author Kadlecová, Andrea
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:09:47Z
dc.date.available 2025-12-10T23:09:47Z
dc.date.issued 2025-01-08
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/57640
dc.description.abstract Bakalářská práce má teoreticko-aplikační charakter. Cílem bylo vytvořit projekt o odkazu Tomáše Bati aplikovatelný do mateřských škol ve Zlíně. Teoretická část se zaměřuje na projektovou výuku, související pedagogické přístupy a odkaz Tomáše Bati v kontextu předškolního vzdělávání. Aplikační část představuje dlouhodobý projekt v mateřské škole s cílem zprostředkovat dětem ve věku 3-6 let přiblížení osobnosti Tomáše Bati formou zážitkového a situačního učení. Vznikl soubor aktivit, jejichž výstupem je desková hra inspirovaná baťovským Zlínem. Součástí práce je evaluace realizovaná formou sebereflexe, zpětné vazby od dětí a volné reflexe učitelky mateřské školy. Zjištění potvrzují osvojení poznatků o Tomáši Baťovi, rozvoj klíčových kompetencí a vnitřní propojení tématu s osobní zkušeností dětí. V závěru jsou formulována doporučení vztahující se k aplikaci projektu v předškolní praxi.
dc.format 88 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject projektová metoda cs
dc.subject projektová výuka cs
dc.subject situační učení cs
dc.subject zážitková pedagogika cs
dc.subject odkaz Tomáše Bati cs
dc.subject project method en
dc.subject project-based learning en
dc.subject situational learning en
dc.subject experiential pedagogy en
dc.subject Tomáš Bata's legacy en
dc.title Projektová výuka a její využití v mateřské škole
dc.title.alternative Project Based Learning in Kindergarten
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Horníčková, Beata
dc.date.accepted 2025-05-29
dc.description.abstract-translated The bachelor's thesis has a theoretical-applied character. The aim was to create a project about the legacy of Thomas Bata applicable to kindergartens in Zlín. The theoretical part focuses on project-based learning, related pedagogical approaches and the legacy of Thomas Bata in the context of preschool education. The application part represents a long-term project in kindergarten with the aim of introducing children aged 3-6 to the personality of Tomáš Bata through experiential and situational learning. A set of activities was created, the output of which is a board game inspired by Bata's Zlín. The work includes an evaluation carried out in the form of self-reflection, feedback from children and free reflection by the kindergarten teacher. The findings confirm the acquisition of knowledge about Tomáš Bata, the development of key competencies and the internal connection of the topic with the personal experience of children. In conclusion, recommendations are formulated regarding the application of the project in preschool practice.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-program Preschool Teacher Training en
dc.identifier.stag 69994
dc.date.submitted 2025-04-24


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account