Interní zaměstnanecká značka jako strategický nástroj pro budování silné image značky v bankovním průmyslu: výzkumná studie z rozvíjející se ekonomiky

DSpace Repository

Language: English čeština 

Interní zaměstnanecká značka jako strategický nástroj pro budování silné image značky v bankovním průmyslu: výzkumná studie z rozvíjející se ekonomiky

Show simple item record

dc.contributor.author Attor, Cleophas
dc.date.accessioned 2024-12-12T14:15:30Z
dc.date.available 2024-12-12T14:15:30Z
dc.date.issued 2024-06-30
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.isbn 978-80-7678-310-2 cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/56806
dc.description.abstract Budování image značky je zásadní pro dlouhodobý úspěch a růst vysoce konkurenčního bankovního sektoru. Tato studie zkoumá, v rámci rozvíjející se ekonomiky, význam internal employee brandingu, jako taktického nástroje pro posílení pozitivního image značky v bankovním sektoru. Studie zkoumá, jak interní branding zaměstnanců přispívá k vytváření image značky, a to s využitím dat a poznatků z bankovního sektoru vybrané rozvíjející se ekonomiky. K dotazování zaměstnanců bankovnictví je ve studii použito přístupu smíšených metod - jak kvantitativní průzkumy, tak i kvalitativní rozhovory. Pomocí statistických technik a tematické analýzy studie objasňuje vztah mezi iniciativami interního brandingu zaměstnanců a rozvojem silného a pozitivního image značky v bankovních organizacích. Celkový vzorek 550 respondentů byl zpracován a analyzován pomocí modelování částečných nejmenších čtverců-strukturálních rovnic s využitím aplikovaných výběrových technik. Pro tuto práce byly adoptovány dvě teorie, zejména teorie sociální směny (social exchange theory) a teorie vlastního kapitálu značky (brand equity theory). V této práci byl použit jak pravděpodobnostní, tak nepravděpodobnostní výběr vzorků. Výsledky testování hypotéz prokázaly, že dvacet z navržených hypotéz bylo přijato a čtyři nebyly přijaty. Studie odhalila, že výrazné zhodnocení, proslulost a konzistence značky měly pozitivní vztah na závislou proměnnou (image značky). Kromě toho dobře promyšlená strategie interního brandingu vyvolává u zaměstnanců pocit závazku, hrdosti a sounáležitosti, což zlepšuje zákaznickou zkušenost a posiluje vnímání značky na trhu. Studie upozorňuje na potřebu přizpůsobení interních plánů značky, které dobře zapadají do jedinečné organizační kultury a kontextu prostředí rozvíjejících se trhů. Tato studie přispívá k rozšíření znalostí o teoretických a praktických důsledcích strategií interního brandingu zaměstnanců pro rozvoj silného a odolného image značky v bankovním sektoru. Studie poskytuje bankovním manažerům a odborníkům návod, jak používat interní značku zaměstnanců, jako strategického nástroje ke zlepšení dlouhodobé udržitelnosti, konkurenční výhody a vlastního kapitálu značky na rychle se měnících trzích rozvíjejících se ekonomik.
dc.format 46 cs
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Interní branding cs
dc.subject zaměstnanecký branding cs
dc.subject bankovnictví cs
dc.subject interní marketing cs
dc.subject image značky cs
dc.subject Internal branding en
dc.subject Employee branding en
dc.subject Banking industry en
dc.subject Internal marketing en
dc.subject Brand image en
dc.title Interní zaměstnanecká značka jako strategický nástroj pro budování silné image značky v bankovním průmyslu: výzkumná studie z rozvíjející se ekonomiky
dc.title.alternative Internal Employee Branding as a Strategic Tool for Building a Brand Image Within the Banking Industry: Evidence from an Emerging Economy
dc.type disertační práce cs
dc.contributor.referee Klapalová, Alena
dc.contributor.referee Mertens, Daniel P.
dc.date.accepted 2024-12-10
dc.description.abstract-translated Building a brand image is essential for long-term success and growth in the highly competitive banking industry. In the framework of an emerging economy, this study examines the importance of internal employee branding as a tactical tool for bolstering a positive brand image within the banking industry. This study explores how internal employee branding helps to create a brand image, using data and insights from the banking industry of the chosen emerging economy. Using a mixed-methods approach, the study asks banking employees to complete both quantitative surveys and qualitative interviews. The study clarifies the relationship between internal employee branding initiatives and the development of a strong, positive brand image within banking organizations using statistical techniques and theme analysis. A total sample of 550 was processed and analyzed through Partial Least Square-Structural Equation modeling through the application sampling techniques. This thesis adopted the two theories particularly the social exchange theory and the brand equity theory. Both probability and non-probability were adopted in this thesis. The results of the hypotheses showed that twenty of the proposed hypotheses were accepted and four were not accepted. The study revealed that brand appreciation salient, attachment, and consistency had a positive relationship with the dependent variable (brand image). Additionally, a well-thought-out internal branding strategy makes employees feel committed, proud, and belonging, which improves customer experiences and strengthens brand perception in the marketplace. It draws attention to the need for customized internal branding plans that mesh well with the unique organizational culture and context in emerging market environments. This study adds to the body of knowledge on the theoretical and practical implications of internal employee branding strategies for developing a strong and resilient brand image in the banking sector. It provides direction to banking managers and practitioners on how to use internal employee branding as a strategic tool to improve long-term sustainability, competitive advantage, and brand equity in the fast-moving markets of emerging economies.
dc.description.department Ústav managementu a marketingu
dc.thesis.degree-discipline Economics and Management cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics en
dc.thesis.degree-name Ph.D.
dc.thesis.degree-program Economics and Management cs
dc.thesis.degree-program Economics and Management en
dc.identifier.stag 69336
dc.date.submitted 2024-08-26


Files in this item

Files Size Format View Description
attor_2024_teze.pdf 3.336Mb PDF View/Open
attor_2024_dp.pdf 1.178Mb PDF View/Open None
attor_2024_op.pdf 133.7Kb PDF View/Open None
attor_2024_op.pdf 0bytes PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account