Analýza čítanek pro 1. stupeň základní školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Navrátilová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Maděryčová, Andrea
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:42Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:42Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/56213
|
|
dc.description.abstract |
Práce je zaměřená na čítanky pro 3. a 5. ročník základní školy. Je rozdělena na část teoretickou, kde jsou vymezeny pojmy jako kurikulum literární výchovy, čtení, čtenářská gramotnost a dostupné čítanky v České republice. Cílem výzkumu bylo analyzovat a komparovat vybrané čítanky na základě stanovených kritérií a zjistit preference výběru čítanek učiteli 1. stupně základní školy. Pro naplnění výzkumných cílů byla použita obsahová analýza a dotazníkové šetření. Získaná data tvoří ucelené informace o jednotlivých čítankách, které usnadní orientaci při jejím výběru. Dále poskytují pohled učitelů nejenom na výběr čítanek, ale také na její využitelnost v praxi. |
|
dc.format |
108 s. (134 192) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
idaktický prostředek
|
cs |
dc.subject |
učebnice
|
cs |
dc.subject |
čítanka
|
cs |
dc.subject |
čtenářská gramotnost
|
cs |
dc.subject |
analýza učebnic
|
cs |
dc.subject |
didactic instrument
|
en |
dc.subject |
textbook
|
en |
dc.subject |
reading book
|
en |
dc.subject |
textbook analysis
|
en |
dc.subject |
reading competence
|
en |
dc.title |
Analýza čítanek pro 1. stupeň základní školy |
|
dc.title.alternative |
Analysis of Reading Books for the 1st Grade in Elementary School |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jirásek, Ivo |
|
dc.date.accepted |
2024-05-17 |
|
dc.description.abstract-translated |
The work is aimed at reading books for the 3rd and 5th year of elementary school. It is divided into a theoretical part in which terms such as literary education curriculum, reading, reading competence and available reading books in the Czech Republic are defined. The aim of the study was to analyze and compare the selected reading books on the basis of defined criteria and to find out the preferences of primary school teachers in the first grade when selecting reading books. To fulfill the research objectives, a content analysis and a questionnaire survey were conducted. The data obtained provides comprehensive information about the individual readers, which facilitates orientation in the selection process. They also provide information about the teacher's views not only on the selection of reading books, but also on their practical use. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teacher Training for Primary Schools |
en |
dc.identifier.stag |
67614
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-18 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account