Portréty Boha v kresbách a vyprávění dětí předškolního věku

DSpace Repository

Language: English čeština 

Portréty Boha v kresbách a vyprávění dětí předškolního věku

Show simple item record

dc.contributor.advisor Jirásek, Ivo
dc.contributor.author Martinková, Bohdana
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:16:40Z
dc.date.available 2024-07-23T13:16:40Z
dc.date.issued 2024-01-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/56155
dc.description.abstract Bakalářská práce je teoreticko-výzkumného charakteru. Cílem práce je zjistit, jak si děti předškolního věku představují Boha. Teoretická část práce se zaměřuje na dva stěžejní pojmy, a sice na dětskou kresbu a její vývoj a dětské prekoncepty a jejich souvislost s vnímáním Boha. Empirická část práce byla realizována jako kvalitativně orientovaný výzkum za pomoci sběru dětských kreseb a vedení polostrukturovaných rozhovorů s dětmi, jejich následné analýzy a vyhodnocení. Zjištění, která plynou z výzkumu, ukazují na to, že představy dětí o Bohu nejsou diametrálně rozdílné v porovnání výsledků dětí ze státní a církevní mateřské školy, ale také na relativně stálou dětskou představu o Bohu - jako mladého muže bílé pleti. Výsledky výzkumu jsou v závěru práce srovnány s výzkumy zahraničních autorů.
dc.format 61
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Bůh cs
dc.subject náboženství cs
dc.subject modlitba cs
dc.subject dětská kresba cs
dc.subject dětské prekoncepty cs
dc.subject God en
dc.subject religion en
dc.subject pray en
dc.subject children drawing en
dc.subject children preconceptions en
dc.title Portréty Boha v kresbách a vyprávění dětí předškolního věku
dc.title.alternative Portrayal of God in Drawings and Narratives by Preschool Children
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Plisková, Barbora
dc.date.accepted 2024-05-27
dc.description.abstract-translated This Bachelor thesis will discuss theoretical research. Its aim is to explore how pre-school aged children conceptualise God: their idea of God. The theoretical part of the thesis focuses on: the drawings children produce and their development; their preconceptions about God and their emotional connection to their conception of God. The empirical part of the thesis collected qualitative data, using the collection of children's drawings and the data from semi-structured interviews with these children. Then the data was analysed and evaluated. The findings indicate that children's perception of God are not significantly different to those of children from religious and secular pre-schools. Furthermore, the finding also suggest the pre-school aged children have a consistent perception of God as a young white man. The results are later compared with studies by foreign researchers, discussed in the conclusion.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-program Preschool Teacher Training en
dc.identifier.stag 67418
dc.date.submitted 2024-04-26


Files in this item

Files Size Format View Description
martinková_2024_dp.pdf 2.298Mb PDF View/Open None
martinková_2024_op.docx 27.38Kb Unknown View/Open None
martinková_2024_vp.docx 26.87Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account