Přístupy ke vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami - komparace základní a speciální školy

DSpace Repository

Language: English čeština 

Přístupy ke vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami - komparace základní a speciální školy

Show full item record

No preview available
Title: Přístupy ke vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami - komparace základní a speciální školy
Author: Hejbalová, Karla
Advisor: Denglerová, Denisa
Abstract: Tato bakalářská práce se věnuje přístupu ke vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v komparaci běžné základní školy a speciální školy z pohledu ředitelů, učitelů a asistentů pedagoga. Cílem práce je odhalit názor a postoj k inkluzi a vymezit úskalí spojené se vzděláváním těchto žáků. Teoretická část se věnuje inkluzivnímu vzdělávání a speciálnímu vzdělávání. Empirickou část tvoří výzkum, jehož cílem je popsat pohled pedagogů na inkluzivní vzdělávání. Pro výzkum byl zvolen kvalitativní přístup, který se zaměřuje na hlubší pochopení zkoumaného jevu a sběr komplexních dat. Byla použita metoda polostrukturovaného rozhovoru, která umožňuje výzkumníkovi klást doplňující otázky a reagovat na sdělení respondenta. Výzkumný soubor představuje devět pedagogických pracovníků působících na základní a speciální škole ve Zlínském kraji. Součástí praktické části je analýza získaných dat, její vyhodnocení, následná interpretace a shrnutí.
URI: http://hdl.handle.net/10563/55493
Date: 2024-01-10
Availability: Bez omezení
Department: Ústav pedagogických věd
Discipline: Sociální pedagogika


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View Description
hejbalová_2024_dp.pdf 1.504Mb PDF View/Open None
hejbalová_2024_op.docx 25.58Kb Unknown View/Open None
hejbalová_2024_vp.docx 16.06Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account