dc.contributor.advisor |
Horníčková, Beata
|
|
dc.contributor.author |
Ficová, Hana
|
|
dc.date.accessioned |
2024-07-23T13:16:00Z |
|
dc.date.available |
2024-07-23T13:16:00Z |
|
dc.date.issued |
2024-01-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/55166
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce teoreticko-aplikačního charakteru se zabývá jazykovou podporou ukrajinsky mluvících dětí v prostředí mateřské školy. Teoretická část objasňuje stěžejní východiska jazykové podpory dětí s odlišným mateřským jazykem. Jsou zde vysvětleny faktory ovlivňující osvojování si druhého jazyka a jazyková socializace. Pozornost je soustředěna především na děti ukrajinské národnosti a jejich integraci. Praktická část představuje sadu aktivit k jazykové podpoře ukrajinských dětí v předškolním vzdělávání. Po následné evaluaci sady aktivit, která odhalila jak silné, tak slabé stránky, je předložen návrh doporučení pro praxi mateřských škol. |
|
dc.format |
69 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
dítě s odlišným mateřských jazykem
|
cs |
dc.subject |
jazyková socializace
|
cs |
dc.subject |
osvojování jazyka
|
cs |
dc.subject |
druhý jazyk
|
cs |
dc.subject |
jazykový transfer
|
cs |
dc.subject |
child with a different mother tongue
|
en |
dc.subject |
language socialization
|
en |
dc.subject |
second language acquisition
|
en |
dc.subject |
second language
|
en |
dc.subject |
language transfer
|
en |
dc.title |
Jazyková podpora ukrajinských dětí při učení se češtiny v prostředí mateřské školy |
|
dc.title.alternative |
Linguistic Support for Ukrainian Children in Learning Czech Language in Kindergarten |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jančík Petrová, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2024-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor's thesis of theoretical-applicational character deals with the language support for Ukrainian-speaking children in kindergarten. The theoretical part clarifies the key principles of language support for children with a different mother tongue. Factors influencing second language acquisition and language socialization are explained. The main focus is on children of Ukrainian nationality and their integration. The practical part presents a set of activities aiming at language support for Ukrainian children. After the follow-up evaluation of the activities, which revealed both strengths and weaknesses, a recommendations for the kindergarten practice is presented. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.identifier.stag |
67379
|
|
dc.date.submitted |
2024-04-24 |
|