Význam vnímané zdatnosti učitelů mateřských škol pro zvládání pracovní zátěže

DSpace Repository

Language: English čeština 

Význam vnímané zdatnosti učitelů mateřských škol pro zvládání pracovní zátěže

Show simple item record

dc.contributor.advisor Matušů, Renáta
dc.contributor.author Jašková, Renata
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:15:56Z
dc.date.available 2024-07-23T13:15:56Z
dc.date.issued 2024-01-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/55103
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá významem vnímané zdatnosti učitelů mateřských škol v souvislosti se zvládáním pracovní zátěže. Teoretická část se zaměřuje na vymezení klíčových pojmů, mezi něž patří pracovní zátěž, stres, zvládání zátěže a vnímání osobní zdatnosti. V empirické části je poté představen kvantitativní výzkum, jehož cílem bylo zjistit souvislost právě mezi vnímanou zdatností učitelů mateřských škol a jejich pracovní zátěží. Výzkumné šetření bylo realizováno prostřednictvím dotazníkové baterie. Hlavním zjištěním bylo odhalení existence statisticky významné souvislosti mezi těmito proměnnými. Taktéž byly zjištěny zátěžové faktory objevující se v profesi učitele mateřské školy jako nezvládnutá inkluze, množství administrativy či nedocenění školství.
dc.format 92 s. (145 551 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject učitel mateřské školy cs
dc.subject pracovní zátěž cs
dc.subject stres cs
dc.subject odolnost cs
dc.subject vnímaná osobní zdatnost cs
dc.subject kindergarten teacher en
dc.subject workload en
dc.subject stress en
dc.subject resilience en
dc.subject self-efficacy en
dc.title Význam vnímané zdatnosti učitelů mateřských škol pro zvládání pracovní zátěže
dc.title.alternative The Importance of Kindergarten Teacher Self-efficacy in Managing Workload
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Horníčková, Beata
dc.date.accepted 2024-05-20
dc.description.abstract-translated This master thesis examines the importance of self-efficacy of kindergarten teachers in relation to workload management. The theoretical part focuses on the definition of key concepts, including workload, stress, workload management and self-efficacy. The empirical section then presents quantitative research that aimed to establish a link specifically between the self-efficacy of kindergarten teachers and their workload. The research investigation was conducted through a questionnaire battery. The main finding of the investigation was the existence of a statistically significant association between these phenomena. Also, stress factors appearing in the kindergarten teaching profession such as unmanaged inclusion, the amount of administration or underestimation of education were identified.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Předškolní pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Předškolní pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Preschool Pedagogy en
dc.identifier.stag 67638
dc.date.submitted 2024-04-18


Files in this item

Files Size Format View Description
jašková_2024_dp.pdf 1.896Mb PDF View/Open None
jašková_2024_op.docx 27.62Kb Unknown View/Open None
jašková_2024_vp.docx 27.79Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account