Kresba předškolních dětí z pohledu učitelek mateřských škol

DSpace Repository

Language: English čeština 

Kresba předškolních dětí z pohledu učitelek mateřských škol

Show simple item record

dc.contributor.advisor Deutscherová, Beáta
dc.contributor.author Sloveňáková, Markéta
dc.date.accessioned 2024-07-23T13:15:40Z
dc.date.available 2024-07-23T13:15:40Z
dc.date.issued 2024-01-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/54735
dc.description.abstract Bakalářská práce se zaměřuje na dětskou kresbu v kontextu předškolního vzdělávání. Cílem práce je popsat pohled učitelek mateřských škol na kresbu dětí předškolního věku. Teoretická část se zabývá znaky, ontogenezí dětské kresby a vlivy, které na ni působí. Orientuje se také na podporu a rozvoj kresby v předškolním vzdělávání s důrazem na roli učitele. Obsahem praktické části je interpretace dat z kvalitativně orientovaného výzkumu, který byl realizován prostřednictvím rozhovorů s osmi učitelkami mateřských škol. Výzkumná zjištění ukazují, jaké faktory ovlivňují dětskou kresbu v současném předškolním vzdělávání, jak učitelky mateřských škol využívají kresbu v pedagogickém procesu a jakým způsobem přistupují k její interpretaci.
dc.format 74 s. (109 904 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject dětský výtvarný projev cs
dc.subject kresba cs
dc.subject znaky kresby cs
dc.subject ontogeneze výtvarného projevu cs
dc.subject sociokulturní prostředí cs
dc.subject children's artistic expression en
dc.subject drawing en
dc.subject charachteristics of drawing en
dc.subject ontogenesis of artistic expression en
dc.subject sociocultural environment en
dc.title Kresba předškolních dětí z pohledu učitelek mateřských škol
dc.title.alternative Drawing of Preschool Children from the Point of View of Kindergarten Teachers
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Vašíková, Jana
dc.date.accepted 2024-05-22
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis focuses on children's drawing in the context of preschool education. The aim of the thesis is to describe the perspective of kindergarten teachers on the drawing of preschool children. The theoretical part deals with the characteristics, ontogenesis of children's drawing, and influences affecting it. It also focuses on supporting and developing drawing in preschool education with an emphasis in the role of the teacher. The practical part includes the interpretation of data from qualitatively oriented research, which was conducted through inteviews with eight kindergarten teachers. The research findings show what factors influence children's drawing in contemporary preschool education, how kindergarten teachers use drawing in the pedagogical process, and how they approach its intepretation.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-program Preschool Teacher Training en
dc.identifier.stag 67362
dc.date.submitted 2024-04-23


Files in this item

Files Size Format View Description
sloveňáková_2024_dp.zip 2.459Mb application/zip View/Open None
sloveňáková_2024_op.docx 24.32Kb Unknown View/Open None
sloveňáková_2024_vp.docx 25.39Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account