The Language of Beverage and Drink Advertisements

DSpace Repository

Language: English čeština 

The Language of Beverage and Drink Advertisements

Show simple item record

dc.contributor.advisor Drábková, Lenka
dc.contributor.author Motýlová, Kateřina
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:25:29Z
dc.date.available 2023-12-20T13:25:29Z
dc.date.issued 2022-11-07
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/54305
dc.description.abstract Tato bakalářská práce zkoumá využití jazyka v psaných reklamách propagujících nápoje, které cílí na anglicky mluvící publikum. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V rámci teoretické části je definována reklama, přesvědčování a lingvistické jevy, které se v reklamních kampaních často objevují. Pro účely praktické části byl vytvořen korpus 90 reklam, přičemž 45 kampaní zobrazuje nealkoholické nápoje a zbývajících 45 vzorků propaguje alkoholické nápoje. Hlavním cílem práce je identifikovat a analyzovat lingvistické prvky, které se nacházejí v korpusu reklam. Lingvistické aspekty jsou zkoumány na pěti úrovních jazyka, a to na úrovni fonologické, lexikální, morfologické, syntaktické a diskurzivní. Analýza se převážně zabývá jazykovou stránkou reklam, avšak pozornost je také věnována třem technikám přesvědčování. Výsledky analýzy jsou zhodnoceny v závěru práce.
dc.format 72 s. (148 663 znaků)
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject reklama cs
dc.subject propagace cs
dc.subject jazyk reklam cs
dc.subject lingvistická analýza cs
dc.subject rétorický trojúhelník cs
dc.subject nealkoholické nápoje cs
dc.subject alkoholické nápoje cs
dc.subject advertising en
dc.subject promotion en
dc.subject language of advertisements en
dc.subject linguistic analysis en
dc.subject rhetorical triangle en
dc.subject non-alcoholic drinks en
dc.subject alcoholic beverages en
dc.title The Language of Beverage and Drink Advertisements
dc.title.alternative The Language of Beverage and Drink Advertisements
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Nemčoková, Katarína
dc.date.accepted 2023-06-15
dc.description.abstract-translated This bachelor's thesis explores the use of language in written advertisements promoting beverages which target an English-speaking audience. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. Advertising and persuasion are defined within the theoretical part of the thesis along with linguistic phenomena that frequently occur in advertising campaigns. For the purpose of the practical part of the thesis, a corpus containing 90 advertisements was created. From the overall number of 90 advertisements, 45 campaigns feature non-alcoholic drinks and the remaining 45 samples promote alcoholic beverages. The main priority of the thesis is to identify and analyse linguistic features in the corpus of advertisements. Linguistic aspects are examined on five levels of language, namely on the level of phonology, lexicology, morphology, syntax and discourse. The analysis is primarily focused on the language of advertisements; however, attention is also paid to three modes of persuasion. The results of the analysis are assessed towards the end of the thesis.
dc.description.department Ústav moderních jazyků a literatur
dc.thesis.degree-discipline Anglický jazyk pro manažerskou praxi cs
dc.thesis.degree-discipline English for Business Administration en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Anglický jazyk pro manažerskou praxi cs
dc.thesis.degree-program English for Business Administration en
dc.identifier.stag 65470
dc.date.submitted 2023-04-28


Files in this item

Files Size Format View Description
motýlová_2023_dp.pdf 1.609Mb PDF View/Open None
motýlová_2023_op.doc 50Kb Unknown View/Open None
motýlová_2023_vp.doc 49Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account