Návrh přírodovědných pokusů pro děti předškolního věku

DSpace Repository

Language: English čeština 

Návrh přírodovědných pokusů pro děti předškolního věku

Show simple item record

dc.contributor.advisor Fenyková, Petra
dc.contributor.author Chovancová, Martina
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:40Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:40Z
dc.date.issued 2022-11-18
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/53265
dc.description.abstract Bakalářská práce je aplikačního typu a zabývá se přírodovědným vzděláváním v rámci předškolního vzdělávání dětí. Cílem práce je návrh sady přírodovědných pokusů pro děti předškolního věku. Získávání znalostí a dovedností v přírodovědném oboru je zde založeno na principu badatelsky orientované výuky. Teoretická rešeršní část je zaměřena na objasnění základních pojmů, zejména definuje badatelsky orientované vzdělávání a přírodovědný pokus jako prostředek rozvoje přírodovědné i technické gramotnosti. V praktické části je představeno 15 dětem částečně známých přírodních jevů, které metodou pokusu ověřují, osvojují si nové realizační postupy a rozšiřují svůj aktivní slovník o nové pojmy. Ze závěrečné části práce - evaluace navržených přírodovědných pokusů, vyplývají doporučení pro praxi.
dc.format 79
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject badatelsky orientované vzdělávání cs
dc.subject bádání cs
dc.subject přírodovědné vzdělávání cs
dc.subject přírodovědný pokus cs
dc.subject exploration-based learning en
dc.subject exploration en
dc.subject science education en
dc.subject science experiment en
dc.title Návrh přírodovědných pokusů pro děti předškolního věku
dc.title.alternative Design of Science Experiments for Preschool Children
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Petrová, Zuzana
dc.date.accepted 2023-05-31
dc.description.abstract-translated My bachelor's thesis is focused on its practical usage. It deals with science education within preschool facilities. The thesis aims to create a set of science experiments for young children to expand their science knowledge. Expanding science knowledge should be based on exploration-based learning. The theoretical part of this thesis defines basic concepts, especially exploration-based learning and science experiments as steps of expansion of science and technical literacy. In the practical part of this thesis, a set of 15 experiments used with children is analyzed. The summary could be viewed as an evaluation of postulated experiments, and it delivers some suggestions for experiments' usage.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-program Preschool Teacher Training en
dc.identifier.stag 63324
dc.date.submitted 2023-04-26


Files in this item

Files Size Format View Description
chovancová_2023_dp.pdf 3.272Mb PDF View/Open None
chovancová_2023_op.docx 26.30Kb Unknown View/Open None
chovancová_2023_vp.docx 25.45Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account