Návrh přírodovědných pokusů pro děti předškolního věku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Fenyková, Petra
|
|
dc.contributor.author |
Chovancová, Martina
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:40Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:40Z |
|
dc.date.issued |
2022-11-18 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/53265
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je aplikačního typu a zabývá se přírodovědným vzděláváním v rámci předškolního vzdělávání dětí. Cílem práce je návrh sady přírodovědných pokusů pro děti předškolního věku. Získávání znalostí a dovedností v přírodovědném oboru je zde založeno na principu badatelsky orientované výuky. Teoretická rešeršní část je zaměřena na objasnění základních pojmů, zejména definuje badatelsky orientované vzdělávání a přírodovědný pokus jako prostředek rozvoje přírodovědné i technické gramotnosti. V praktické části je představeno 15 dětem částečně známých přírodních jevů, které metodou pokusu ověřují, osvojují si nové realizační postupy a rozšiřují svůj aktivní slovník o nové pojmy. Ze závěrečné části práce - evaluace navržených přírodovědných pokusů, vyplývají doporučení pro praxi. |
|
dc.format |
79 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
badatelsky orientované vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
bádání
|
cs |
dc.subject |
přírodovědné vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
přírodovědný pokus
|
cs |
dc.subject |
exploration-based learning
|
en |
dc.subject |
exploration
|
en |
dc.subject |
science education
|
en |
dc.subject |
science experiment
|
en |
dc.title |
Návrh přírodovědných pokusů pro děti předškolního věku |
|
dc.title.alternative |
Design of Science Experiments for Preschool Children |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Petrová, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2023-05-31 |
|
dc.description.abstract-translated |
My bachelor's thesis is focused on its practical usage. It deals with science education within preschool facilities. The thesis aims to create a set of science experiments for young children to expand their science knowledge. Expanding science knowledge should be based on exploration-based learning. The theoretical part of this thesis defines basic concepts, especially exploration-based learning and science experiments as steps of expansion of science and technical literacy. In the practical part of this thesis, a set of 15 experiments used with children is analyzed. The summary could be viewed as an evaluation of postulated experiments, and it delivers some suggestions for experiments' usage. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.identifier.stag |
63324
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-26 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account