Reflektivní dialog jako součást výtvarné činnosti realizované v mateřské škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Vašíková, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Sádecká, Veronika
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:38Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:38Z |
|
dc.date.issued |
2022-11-18 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/53215
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá tématem Reflektivní dialog jako součást výtvarné činnosti realizované v mateřské škole, má teoreticko-aplikační charakter. Teoretická část práce se věnuje využití reflektivního dialogu a jeho aplikaci v procesu vzdělávání v oblasti výtvarné edukace dětí předškolního věku. Orientuje se na rozvoj sebereflexe a konstruktivistického myšlení prostřednictvím artefiletického pojetí výtvarné výchovy v předškolním vzdělávání. Cílem praktické části je navrhnout sadu aktivit rozvíjejících schopnost reflektovat u dětí předškolního věku a zaměřit se na propojení reflektivního dialogu s výtvarnou činností. Závěr bakalářské práce je věnován realizaci a ověření sady aktivit, evaluaci a následnému zpracování doporučení pro praxi mateřských škol. |
|
dc.format |
90 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
reflexe
|
cs |
dc.subject |
reflektivní dialog
|
cs |
dc.subject |
konstruktivismus
|
cs |
dc.subject |
sebereflexe
|
cs |
dc.subject |
artefiletika
|
cs |
dc.subject |
výtvarná edukace
|
cs |
dc.subject |
reflection
|
en |
dc.subject |
reflective dialogue
|
en |
dc.subject |
constructivism
|
en |
dc.subject |
self-reflection
|
en |
dc.subject |
artefiletics
|
en |
dc.subject |
art education
|
en |
dc.title |
Reflektivní dialog jako součást výtvarné činnosti realizované v mateřské škole |
|
dc.title.alternative |
Reflective Dialogue as Part of Art Activity Implemented in Kindergarten |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Žáková, Iva |
|
dc.date.accepted |
2023-05-30 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with the subject of Reflektive dialogue as an alement of the art aktivity implemented at kindergarten, it has theoretical-applicative character. The teoretical part of the thesis discusses the use of reflective dialogue and its application in the education process within the area of art aducation of preschool children. It focuses on the development of self-reflection and constructivist thinking through the artefiletic approach to art education in preschool education. The goal of the practical part is to suggest a set of activities that develop the preschool children's ability to reflect, which is targeted to connecting reflective dialogue with art activity. The conclusion of this thesis is dedicated to realization and validation of the set of activities, evaluation, and subsequent processing of recommendations for kindergarten practice. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.identifier.stag |
63358
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-27 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account