Dramatizace pohádek s dětmi předškolního věku

DSpace Repository

Language: English čeština 

Dramatizace pohádek s dětmi předškolního věku

Show simple item record

dc.contributor.advisor Petrů Puhrová, Barbora
dc.contributor.author Perůtková, Zuzana
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:38Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:38Z
dc.date.issued 2022-11-18
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/53213
dc.description.abstract Bakalářská práce se věnuje dramatické výchově a uplatněním jejích principů, technik a metod v edukačním procesu s dětmi předškolního věku. Zejména se zabývá možnostmi dramatizace pohádek. V teoretické části práce přibližuje principy dramatické výchovy a význam jejího zařazení do předškolního vzdělávání pro komplexní rozvoj osobnosti dítěte. Popisuje také smysl pohádek v souvislosti s rozvíjením předčtenářské gramotnosti, stejně jako význam pohádkových archetypů pro upevňování morálních hodnot a rozvoj estetického cítění. V praktické části se práce zabývá aplikací projektu dramatizace pohádek v mateřské škole s dětmi předškolního věku, v evaluační části pak předkládá zjištěné přínosy zařazení projektu dramatizace pohádek do předškolní výuky.
dc.format 81
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject dramatická výchova cs
dc.subject předškolní vzdělávání cs
dc.subject pohádka cs
dc.subject předčtenářská gramotnost cs
dc.subject dramatic education en
dc.subject preschool education en
dc.subject fairy-tale en
dc.subject pre-reading literacy en
dc.title Dramatizace pohádek s dětmi předškolního věku
dc.title.alternative Fairy-Tales Dramatization with the Preschool Children
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Pavelková, Marie
dc.date.accepted 2023-05-30
dc.description.abstract-translated Bachelor thesis deals with dramatic education and its principles, technics and methods in educational process with pre-school children. Especially it deals with possibilies of dramatization of fairy-tales. . The theoretical part describes principles of dramatic education and the importance of its inclusion in preschool education for the comprehensive development of the child's personality. It also describes the meaning of fairy tales in connection with the development of pre-reading literacy, as well as the importance of fairy tale archetypes for the consolidation of moral values and the development of aesthetic sense. In the practical part, the work deals with the application of the fairy tale dramatization project in kindergarten with children of preschool age, and in the evaluation part, it presents the identified benefits of including the fairy tale dramatization project in preschool education.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-program Preschool Teacher Training en
dc.identifier.stag 63355
dc.date.submitted 2023-04-27


Files in this item

Files Size Format View Description
perůtková_2023_dp.pdf 3.200Mb PDF View/Open None
perůtková_2023_op.docx 25.83Kb Unknown View/Open None
perůtková_2023_vp.docx 17.05Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account