Postoje a vnímání konceptu gendered marketingu českými spotřebiteli generace Y a Z

DSpace Repository

Language: English čeština 

Postoje a vnímání konceptu gendered marketingu českými spotřebiteli generace Y a Z

Show simple item record

dc.contributor.advisor Stránský, Michal
dc.contributor.author Grudzińska, Agata
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:32Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:32Z
dc.date.issued 2023-01-31
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/53097
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá postoji ke genderově podmíněnému marketingu, který spočívá v rozlišování spotřebitelů na základě jejich pohlaví prostřednictvím přizpůsobení komunikace nebo vlastností produktu na základě genderových stereotypů. Práce vymezuje teoretické předpoklady pro toto cílení a pohled z hlediska gender studií a pojetí identity spotřebitele. Dále se věnuje konkrétnímu dopadu tzv. "růžové dani". Pro zkoumání vnímání uvedené problematiky generací Y a Z jsou použity dotazníkové šetření a polostrukturované rozhovory. Mezi hlavní zjištění patří tendence k zanedbatelnosti gendered marketingu a tíhnutí ke genderově neutrální komunikaci i packagingu. Názory jsou ale neucelené v rámci pojetí "růžové daně". Mají sklon k odmítnutí její existence nebo uchylování pozornosti k opravdovému smyslu genderizace produktů. Navrhované projektové řešení by mělo dostat toto téma do odborného marketingového prostoru a vysvětlit, proč je strategie gendered marketingu neúčinná.
dc.format 94 s. (152 130 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject gender marketing cs
dc.subject genderově podmíněný marketing cs
dc.subject tržní segmentace cs
dc.subject gender a marketing cs
dc.subject růžová daň cs
dc.subject gender marketing en
dc.subject gendered marketing en
dc.subject market segmentation en
dc.subject gender and marketing en
dc.subject pink tax en
dc.title Postoje a vnímání konceptu gendered marketingu českými spotřebiteli generace Y a Z
dc.title.alternative Attitudes and perception of the concept of gender marketing by Czech consumers of generation Y and Z
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Vysekalová, Jitka
dc.date.accepted 2023-05-25
dc.description.abstract-translated The thesis deals with attitudes towards gender-based marketing, which consists in differentiating consumers on the basis of their gender by adapting communication or product features based on gender stereotypes. The thesis defines the theoretical assumptions for this targeting and the perspective of gender studies and the concept of consumer identity. It also looks at the specific impact of the so-called 'pink tax'. Questionnaire surveys and semi-structured interviews are used to investigate the perceptions of Generations Y and Z on this issue. Key findings include a tendency towards neglect of gendered marketing and a tendency towards gender-neutral communication and packaging. However, views are fragmented within the concept of the 'pink tax'. They tend to deny its existence or shy away from the true meaning of the genderisation of products. The proposed project solution should bring this topic into the professional marketing space and explain why the gendered marketing strategy is ineffective.
dc.description.department Ústav marketingových komunikací
dc.thesis.degree-discipline Marketingová komunikace cs
dc.thesis.degree-discipline Marketing Communications en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Marketingová komunikace cs
dc.identifier.stag 65849
dc.date.submitted 2023-04-14


Files in this item

Files Size Format View Description
grudzińska_2023_dp.pdf 1.438Mb PDF View/Open None
grudzińska_2023_op.doc 263Kb Unknown View/Open None
grudzińska_2023_vp.doc 116Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account