Postoje a vnímání konceptu gendered marketingu českými spotřebiteli generace Y a Z

DSpace Repository

Language: English čeština 

Postoje a vnímání konceptu gendered marketingu českými spotřebiteli generace Y a Z

Show full item record

No preview available
Title: Postoje a vnímání konceptu gendered marketingu českými spotřebiteli generace Y a Z
Author: Grudzińska, Agata
Advisor: Stránský, Michal
Abstract: Diplomová práce se zabývá postoji ke genderově podmíněnému marketingu, který spočívá v rozlišování spotřebitelů na základě jejich pohlaví prostřednictvím přizpůsobení komunikace nebo vlastností produktu na základě genderových stereotypů. Práce vymezuje teoretické předpoklady pro toto cílení a pohled z hlediska gender studií a pojetí identity spotřebitele. Dále se věnuje konkrétnímu dopadu tzv. "růžové dani". Pro zkoumání vnímání uvedené problematiky generací Y a Z jsou použity dotazníkové šetření a polostrukturované rozhovory. Mezi hlavní zjištění patří tendence k zanedbatelnosti gendered marketingu a tíhnutí ke genderově neutrální komunikaci i packagingu. Názory jsou ale neucelené v rámci pojetí "růžové daně". Mají sklon k odmítnutí její existence nebo uchylování pozornosti k opravdovému smyslu genderizace produktů. Navrhované projektové řešení by mělo dostat toto téma do odborného marketingového prostoru a vysvětlit, proč je strategie gendered marketingu neúčinná.
URI: http://hdl.handle.net/10563/53097
Date: 2023-01-31
Availability: Bez omezení
Department: Ústav marketingových komunikací
Discipline: Marketingová komunikace


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View Description
grudzińska_2023_dp.pdf 1.438Mb PDF View/Open None
grudzińska_2023_op.doc 263Kb Unknown View/Open None
grudzińska_2023_vp.doc 116Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account