Názory pedagogických pracovníků na inkluzivní vzdělávání v mateřské škole

DSpace Repository

Language: English čeština 

Názory pedagogických pracovníků na inkluzivní vzdělávání v mateřské škole

Show simple item record

dc.contributor.advisor Martincová, Jana
dc.contributor.author Kratinová, Markéta
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:30Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:30Z
dc.date.issued 2023-01-25
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/53051
dc.description.abstract Bakalářská práce se věnuje názorům pedagogických pracovníků na inkluzivní vzdělávání v mateřských školách. Práce má za úkol zjistit, zda je inkluze v mateřských školách přínosná a tím je naplněn cíl inkluzivního vzdělávání. V teoretické části vysvětluje základní pojmy související s inkluzivním vzděláváním a věnuje se platnému legislativnímu rámci. Zmíněna jsou také podpůrná opatření a poradenský systém v České republice. Závěr teoretické části patří charakteristice prostředí dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a osobnosti dítěte předškolního věku. Praktická část zjišťuje a analyzuje názory pedagogických pracovníků mateřských škol na inkluzivní vzdělávání a následně výsledky interpretuje a vyhodnocuje, zda je inkluze v mateřské škole prospěšná. Dílčím cílem je zjištění názorů na inkluzivní vzdělávání dle věku dotazovaných respondentů.
dc.format 81 s. (14 847 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject inkluze cs
dc.subject inkluzivní vzdělávání cs
dc.subject integrace cs
dc.subject integrace ve vzdělávání cs
dc.subject děti se speciálními vzdělávacími potřebami cs
dc.subject inclusion en
dc.subject inclusive education en
dc.subject integration en
dc.subject integration in education en
dc.subject children with special educational needs en
dc.title Názory pedagogických pracovníků na inkluzivní vzdělávání v mateřské škole
dc.title.alternative Opinions of Teaching Staff on Inclusive Education in a Kindergarden
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Suchánková, Eliška
dc.date.accepted 2023-05-25
dc.description.abstract-translated The bachelor's thesis deals with the opinions of educational professionals on inclusive education in preschools. The aim of the thesis is to determine whether inclusion in preschools is beneficial and thus fulfills the goal of inclusive education. In the theoretical part, basic concepts related to inclusive education are explained, and the relevant legislative framework is discussed. Supportive measures and advisory systems in the Czech Republic are also mentioned. The conclusion of the theoretical part focuses on the characteristics of the environment for children with special educational needs and the personality of preschool children. The practical part investigates and analyzes the opinions of educational professionals in preschools on inclusive education, and subsequently interprets and evaluates the results to determine whether inclusion in preschool is beneficial. A partial goal is to determine opinions on inclusive education according to the age of the respondents surveyed.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 64958
dc.date.submitted 2023-04-25


Files in this item

Files Size Format View Description
kratinová_2023_dp.pdf 2.149Mb PDF View/Open None
kratinová_2023_op.docx 18.35Kb Unknown View/Open None
kratinová_2023_vp.docx 17.69Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account