Péče a vzdělávání dvouletých dětí v České republice a Finsku

DSpace Repository

Language: English čeština 

Péče a vzdělávání dvouletých dětí v České republice a Finsku

Show simple item record

dc.contributor.advisor Vašíková, Jana
dc.contributor.author Doležalová, Sabina
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:16Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:16Z
dc.date.issued 2022-11-18
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/52749
dc.description.abstract Magisterská práce má teoreticko-empirický charakter. Cílem je zjistit shody a rozdíly v péči a vzdělávání dvouletých dětí v České republice a ve Finsku. Teoretická část se zabývá péčí a vzděláváním v Evropě, další kapitoly pak Českou republikou a Finskem. Praktická část je složená ze dvou metod. První metoda je obsahová analýza legislativních dokumentů a vzdělávacích programů obou zemí. Druhá metoda je polostrukturované interview s učitelkami v České republice a Finsku. Výsledky dokazují, že v některých oblastech lze najít shody, ale převládají rozdíly. Na konci práce je zahrnuta diskuse a doporučení pro praxi.
dc.format 80
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject raná péče a vzdělávání cs
dc.subject Finsko cs
dc.subject Česká republika cs
dc.subject legislativní dokument cs
dc.subject kurikulum cs
dc.subject vzdělávací program cs
dc.subject Early childhood education and care en
dc.subject Finland en
dc.subject Czech republic en
dc.subject legislative document en
dc.subject curriculum en
dc.subject educational program en
dc.title Péče a vzdělávání dvouletých dětí v České republice a Finsku
dc.title.alternative Education and Care of Two-Years-Old Children in the Czech Republic and Finland
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Pacholík, Viktor
dc.date.accepted 2023-05-19
dc.description.abstract-translated This master's thesis has a theoretical-empirical approach. Its aim is to find out similarities and differences in education and care of two years old children in the Czech Republic and Finland. The theoretical part deals with the general childhood early education and care (ECEC) in Europe and then it focuses on Czech and Finnish ECEC. The empirical part demonstrates two staged research. The first stage presents content analysis of legislative documents and educational programs collected from both countries, the second stage seals with semi-structured interviews with teachers from the Czech Republic and Finland. The results of the research show which areas of education and care in both countries match and which differ. The thesis finishes with recommendations for practice based on the research results.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Předškolní pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Předškolní pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Preschool Pedagogy en
dc.identifier.stag 65152
dc.date.submitted 2023-04-20


Files in this item

Files Size Format View Description
doležalová_2023_dp.pdf 1.964Mb PDF View/Open None
doležalová_2023_op.docx 27.13Kb Unknown View/Open None
doležalová_2023_vp.docx 26.83Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account