Self-koncept jako podpora primární prevence u dětí předškolního věku

DSpace Repository

Language: English čeština 

Self-koncept jako podpora primární prevence u dětí předškolního věku

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hrbáčková, Karla
dc.contributor.author Šnircová, Anna
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:15Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:15Z
dc.date.issued 2023-01-10
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/52743
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá sebepojetím u dětí předškolního věku. Teoretická část je rozdělena do čtyř kapitol - předškolní období z hlediska vývojové psychologie, sebepojetí a jeho jednotlivé prvky, opora pro učitele při rozvoji sebepojetí v RVP PV a poslední kapitola primární prevence. Výzkum zahrnuje výsledky kvantitativního šetření realizovaného metodou polostrukturovaného rozhovoru za pomoci práce s loutkou ve dvou zařízeních mateřských škol. Výsledky výzkumu poukazují na skutečnost, že děti předškolního věku mají sebepojetí nad střední hodnotou normy. Výzkumným souborem byly děti ve věku 5-6 let. Realizace navržených postupů při práci ve výchovně vzdělávacím procesu má pozitivní vliv na zdravý rozvoj sebepojetí dítěte a slouží jako nástroj primární prevence.
dc.format 70 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject sebepojetí cs
dc.subject jáství cs
dc.subject předškolní věk cs
dc.subject primární prevence cs
dc.subject duševní zdraví cs
dc.subject self-concept en
dc.subject self en
dc.subject preschool en
dc.subject primary prevention en
dc.subject mental health en
dc.title Self-koncept jako podpora primární prevence u dětí předškolního věku
dc.title.alternative Self-Concept as a Support of Primary Prevention in Preschool Children
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Cejpek Blaštíková, Lucie
dc.date.accepted 2023-05-18
dc.description.abstract-translated The thesis deals with self-concept in preschool children. The theoretical part is divided into four chapters - preschool period from the point of view of developmental psychology, self-concept and its individual elements, support for teachers in the development of self-concept in the RVP PV and the last chapter of primary prevention. The research includes the results of a quantitative investigation carried out using the semi-structured interview method with the help of puppet work in two kindergarten settings. The results of the research point to the fact that preschool children have a self-concept above the mean of the norm. The research population was children aged 5-6 years. The implementation of the proposed procedures at work in the educational process has a positive effect on the healthy development of the child's self-concept and serves as a tool for primary prevention.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 64614
dc.date.submitted 2023-04-21


Files in this item

Files Size Format View Description
šnircová_2023_dp.pdf 2.143Mb PDF View/Open None
šnircová_2023_op.docx 20.79Kb Unknown View/Open None
šnircová_2023_vp.docx 19.66Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account